روشنایی فضای باز و 5 اصل اساسی آن

لامپ های آویزان از سقف خانه

تشخیص روشنایی فضای باز خوب یک مکان وقتی شما آن را می بینید آسان است. هنگامی که خورشید غروب می کند، خانه به نظر می رسد که به شما خوش آمد می گوید – هیچ سایه ی تاریکی وجود ندارد، و ورودی ها به خوبی روشن، امن و زیبا هستند.

با یک طرح نورپردازی خوب در فضای باز می توانید همان محیط پرشور را در خانه ی خود نیز ایجاد کنید. با لیستی از اهداف خود برای روشنایی نمای بیرونی خانه شروع کنید. در اینجا لیستی از پنج مبانی روشنایی فضای باز برای بررسی وجود دارد.

1. ایمنی

5-اصل-اساسی-روشنایی-در-فضای-باز-2

اطمینان حاصل کنید که ورودی ها و مسیرهای شما پر از نور و عاری از سایه هستند   این شامل ورودی جلو، مسیرهای بین حیاط و باغچه و درهای کناری است. هم چنین باید به پله ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید زیرا آن ها عامل اصلی صدمه دیدن هستند.

روش های مختلفی برای روشنایی پله ها وجود دارد:

چراغ های پله ای منفرد که بر روی پایه و یا نرده های راه پله نصب شده اند

نورپردازی انعطاف پذیر  نوار ال ای دی (LED)، برای اندازه گیری هر مرحله به اندازه

چراغ های زیر آجر

بولارد یا چراغ پستال مستقل

بسته به نوع پله ها – عرشه، سنگ، بتن – هر یک از این روش های روشنایی فضای باز می تواند مناسب باشد و ایمنی هنگام راه رفتن روی پله ها را افزایش دهد.

2. تاثیر روشنایی فضای باز بر روی امنیت

5-اصل-اساسی-روشنایی-در-فضای-باز-3-1

به نظر می رسد امنیت و ایمنی روشنایی فضای باز هداف مشترکی را دنبال کنند، اما در هنگام روشن شدن چراغ های بیرونی امنیت نیز مهم است. یک روش افزودن حسگرهای حرکتی به سیستم روشنی شما است، بنابراین با ورود شخصی به ملک شما چراغ ها روشن می شوند. این مورد شامل حیوانات نیز می شود بنابراین شما باید در این مورد دقت کنید بخصوص اگر برای مثال یک اتاق خواب مشرف به مکانی پرتردد دارید.

به طور کلی، روشن کردن چراغ ایوان در غروب و روشن گذاشتن آن تا زمان خواب خوب است. خاموش کردن چراغ به طور مداوم نشان دهنده استفاده شدن از خانه و حضور شخصی است.

یک راه حل دیگر استفاده از تایمر برای روشن و خاموش کردن چراغ های بیرونی طبق برنامه است. اگرچه به یاد داشته باشید که استفاده از تایمر تنظیم شده برای یک برنامه ثابت در زمانی که در خانه حضور ندارید ممکن است بهترین راه برای تأمین امنیت خانه شما نباشد. مجرمان باهوش قبل از تصمیم گیری درباره سرقت یک خانه را به طور کامل بررسی می کنند بنابراین بهتر است یک برنامه غیر منظم داشته باشید و حتی بعضی شب ها را از نظم خود پیروی نکنید.

برخی از تولیدکنندگان روشنایی فضای باز اکنون نرم افزارهای روشنایی هوشمند دارند که به شما امکان می دهد حتی در زمان غیبت نیز از راه دور روشنایی را کنترل کنید.

3. تاثیر ویژگی های حیاط یا باغ بر روی روشنایی فضای باز

جراغ های نصب شده در باغچه

قسمت جالب برنامه نورپردازی شما این است که تعیین کنید کدام قسمت حیاط یا باغ کاندید مناسبی برای روشنایی فضای بازاست. آیا شما یک درخت بزرگ یا یک دیوار پوشیده شده با گیاهان برای خودنمایی دارید؟ روشنایی ظریف این ویژگی ها را برجسته می کند. مجسمه های فضای باز یا باغ های تراس دار در شب با افزودن نور زیباتر هستند.

ویژگی های آب فرصتی ویژه برای نورپردازی فراهم می کند. بازی آب و نور در شب جادویی است و محصولات جدید ال ای دی (LED) ضد آب امروزه راهی خارق العاده برای افزودن نما و زیبایی به استخر شنا، استخر روباز، چشمه یا سایر مکان های حاوی آب شما هستند.

4. سبک زندگی

چراغ جلوی در خانه

با آب و هوای بهاری، یا اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، احتمالاً شما و خانواده خود زمان بیشتری را در خارج از منزل سپری خواهید کرد. زندگی پرمشغله ما، هر فرصتی برای استراحت را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند، بنابراین مطمئن شوید که فضای زندگی در فضای باز شما راحت و دارای نور مناسب است و وقت آن را دارید که از آن لذت ببرید.

یک لوستر در فضای باز به هر فضایی ظرافت می بخشد – و محیطی نرم برای مهمانی های عصرانه یا شام های خانوادگی ایجاد می کند. سعی کنید یک سیستم هوشمند روشنایی فضای باز داشته باشید تا بتوانید سطح نور را برای یک مهمانی افزایش دهید یا آن را برای یک شب عاشقانه کم کنید.

در هوای گرم با قرار دادن پنکه سقفی در فضای باز زمان خود را راحت تر سپری کنید. از سبک های تک تیغه فلزی معاصر تا نسخه های 2017 کلاسیک پاناما یا جلوه های قدیمی، سبک پنکه سقفی مورد علاقه خود را امتحان کنید.

5. انرژی

چراغ نصب شده روی دیوار خانه

اگر دوست دارید تا امنیت و زیبایی بیش تری را در فضای بیرونی خانه داشته باشید ولی دوست ندارید تا با قبض های سنگین برق مواجه شوید دوباره فکر کنید اگر از لامپهای ال ای دی (LED) استفاده کنید، این نوع روشنایی می تواند به طور باورنکردنی از نظر انرژی صرفه جویی کند. صرفه جویی در مورد به روزرسانی روشنایی فضای باز به ال ای دی (LED) بسیار زیاد است: در یک سال، یک لامپ ال ای دی (LED) به طور متوسط هزینه انرژی سالانه 1.00 دلار دارد – در مقایسه با یک لامپ رشته ای سنتی که 4.80 دلار هزینه دارد. این را در تعداد لامپ های در منزل ضرب کنید تا به تفاوت آن پی ببرید.

لامپ های ال ای دی (LED) قبلاً بسیار گران تر بودند، اما تحقیقات و رقابت ها منجر به کاهش قیمت ها شده است، بنابراین هرگز زمان بهتری مثل حال حاضر برای تغییر به لامپ های ال ای دی (LED) وجود نداشته.

طرح روشنایی فضای باز خود را با یک طراحی ساده روی کاغذ شروع کنید. برای بهترین مشاوره و انتخاب محصول، آن را نزد متخصصان نورپردازی ما بیاورید. ما نور را می شناسیم!

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه