ضد آب بودن پنل های خورشیدی و بررسی این مسئله مهم

آیا پنل های خورشیدی ضد آب هستند

طول عمر پنل های خورشیدی نزدیک به ۳۰ سال هست و در طی این مدت باید در خارج از خانه و بدون هیچ پوششی در فضای آزاد باشند و تقریبا همیشه یا روی سقف قرار دارند و یا روی زمین نصب هستند و در معرض باران و هوای مرطوب قرار میگیرند پس باید پنل ها ضد آب باشند تا بتوانند برای سال ها به تولید برق بپردازند

پس نگران نباشید – پنل های خورشیدی شما ضد آب هستند

از آنجایی که این پنل ها برای چندین دهه در فضای آزاد قرار دارند پس باید طوری ساخته شود که در برابر نفوذ آب و آسیب زدن توسط آب مقاوم باشند. تمام پنل های خورشیدی خانگی ضد آب هستند و در مواردی نادر که آب درون پنل ها نفوذ کرده باشد معمولا گارانتی توسط سازندگان این پنل ها ارائه می شود و آن را تعمیر یا تعویض می نمایند.

پنل های خورشیدی انرژی خود را توسط سلول های خورشیدی که داخل آن قرار دارد بدست می آورد. برق توسط سیم هایی در پنل خورشیدی قرار دارد تولید شده و انتقال می یابد. مهمتر از همه، سیم کشی ها و سایر قطعات الکترونیک در داخل پنل های خورشیدی، جایی است که اگر آب به آنجا وارد شود بیشترین آسیب ممکن را میزند. به همین دلیل است که پنل های خورشیدی به گونه ای طراحی شده اند که از این قطعات بیشتر محافظت می کنند.

اجزای مختلفی در هنگام ساخت پنل های خورشیدی استفاده شده است تا آن را ضد آب کند معمولا، از یک ورق شیشه ای نازک استفاده شده است که از صفحه زیری محافظت کند. صفحه زیرپی معمولا از مواد با دوام پلیمری ساخته شده است. این دو لایه که گفته شد معمولا در اطراف آن یک قاب فلزی بکار می رود و از چسب مخصوصی استفاده می شود تا مانع دسترسی آب به داخل پنل خورشیدی شود تا سلول های خورشیدی و سیم کشی های آن آسیب نبیند. معمولا گارانتی از آسیب دادن پنل های خورشیدی توسط آب پشتیبانی می کند.

پنل های خورشیدی فقط ضد آب نیستند، آنها در برابر بسیاری از تنش های مرتبط با آب و هوا نیز بسیار مقاوم هستند. صاحب خانه ها نباید نگران سرد شدن هوا و ریزش برف باشند زیرا پنل های خورشیدی می توانند وزن زیادی را تحمل کنند و حتی در هوای سرد سلول های خورشیدی توان تولید بیشتری پیدا می کنند. این پنل ها حتی در برابر طوفا و بد های شدید ایستادگی زیادی دارند چون آن ها توسط نگهدارنده های مخصوص در جای خود ثابت و محکم شده اند. در مواقعی که تگرگ بیاید این پنل ها بخاطر شیشه ی مخصوص و با دوامی که روی خود دارند از آسیب دور می مانند.

صرف نظر از آب و هوا که در آن زندگی می کنید، پنل های خورشیدی یکی از امن ترین سرمایه گذاری هست و می تواند برای صاحبان خانه ها درآمد زایی کند و همچنین محیط زیست پیرامون ما را از آلودگی پاک کند و از گرم شدن زمین جلوگیری کند پس اگر شما هم مایل هستید که از محیط زیست محافظ کنید و همچنین درآمدی برای خود داشته باشید می توانید از پنل های خورشیدی استفاده کنید. شرکت شمیم اندیشه ارائه دهنده انواع پنل های خورشیدی و همچنین مشاور و مجری سیستم های خورشیدی و ساخت نیروگاه های خورشیدی می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولات پنل خورشیدی شرکت شمیم اندیشه کلیک کنید.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه