درآمدزایی از انرژی خورشیدی به چه شکل می تواند انجام شود؟

نحوه تولید انرژی از نور خورشید

درآمدزایی از انرژی خورشیدی می تواند با تولید تولید گرما و برق از خورشید انجام شود، اما فن آوری های مورد استفاده برای تولید در هر مورد متفاوت هستند. در حال حاضر دو نوع سیستم وجود دارد که می توان برای تولید حرارت یا برق از نور خورشید استفاده کرد.

اینها عبارتند از: تولید گرما و حرارت خورشیدی (solar thermal heating) و پنل های فتوولتائیک (PV panels)

درآمدزایی از طریق پنل های خورشیدی فتوولتائیک (PV panels)

پنل های خورشیدی را می توان روی سقف خانه یا گاراژ خود نصب کرد. آنها انرژِی خورشید را جمع می کنند و سپس این انرژی را برای استفاده خانگی به برق تبدیل می شود. هر مقداری که برق تولید شده مورد استفاده قرار نگیرد، به شبکه برق شهر منتقل می شود و از آن می توان درآمد کسب کرد یا می توان آن را در باتری ها ذخیره کرد، این موارد بستگی به این دارد که اینکه آیا سیستم خورشیدی بکار گرفته شده به شبکه برق کشور متصل است یا خیر.

صفحه های خورشیدی فتوولتائیک در دو نوع موجود می باشد: کاشی یا پنل های ثابت، پنل گزینه ارزان تری برای شروع درآمدزایی می باشد. پنل ها در اندازه و قدرتی که تولید می کنند متفاوت هستند. علاوه بر این، اگرچه بهره وری پنل های خورشیدی در مناطقی با قرار گرفتن در معرض تابش خورشید افزایش می یابد، آنها همچنین نیز می توانند در هر منطقه با نور خورشید کمتر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، از آنجا که انرژی خورشیدی رایگان است، استفاده از آن برای برخی یا تمام نیازهای برق خانگی شما، راه بسیار خوبی برای کاهش صورتحساب های شما و صرفه جویی در هزینه است.

درآمدزایی از انرژی خورشیدی در انگلستان

طرح های دولت

تغذیه در تعرفه (Feed-in tariff) که توسط دولت انگلستان در سال 2010 معرفی شد. این کار بر مبنای این است که برای هر نوع انرژی تجدیدپذیر که در خانه شما تولید می شود پول نقد را دریافت می کنید. مبلغی که دریافت خواهید کرد بستگی به اندازه KW از سیستم نصب شده است.
دو نوع تعرفه استفاده می شود:

-تعرفه ای که برای تولید برای هر کیلو وات پرداخت می شود و همانطور که در بالا ذکر شد، با استفاده از اندازه سیستم خورشیدی محاسبه می شود. شما برای برقی که به شبکه برق کشور وارد میکنید پول درآمدزایی می کنید و برای مصرف برقی که توسط فن آوری انرژی تجدید پذیر تولید شده است مانند صفحه های خورشیدی فتوولتائیک

-تعرفه صادرات نیز برا اساس مقدار کیلو وات تولید شده برای هر واحد یک قیمت مشخص دریافت می کنید و آن را به شبکه برق کشوری می فرستید و شما می توانید کل برق تولید شده توسط خود را بفروش برسانید در حالی که از آن استفاده نکردید.

این تعرفه ها برای خرید برق تولید شده توسط شما که آن را به شبکه برق فروختید 20 سال تضمین دارد و دولت تا وقتی که شما به تولید برق می پردازید برق را از شما خریداری می کند.

چه مقدار می توانی پول پس انداز کنی؟

قیمت نصب سیستم سلول خورشیدی فتوولتائیک در محدوده 4000 تا 6،500 پوند است. این می تواند موجب صرفه جویی بیش از 1200 کیلوگرم انتشار کربن شود و شما می توانید از 500 تا 1000 پوند از مقررات تغذیه در تعرفه دریافت کنید.

افزایش هزینه زندگی

هزینه زندگی به طور مداوم افزایش می یابد. این به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی، افزایش هزینه های سوخت و افزایش هزینه در صنایع است. هر چه بیشتر قیمت برق افزایش یابد، شما در کنار درآمدزایی از انرژی خورشیدی، در مصرف پول خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. با استفاده از انرژی خورشیدی شما وابستگی خود را از منابع انرژی متعارف را کاهش می دهید و مجبور نیستید صورت حساب های انرژی های مورد استفاده را افزایش دهید.

افزایش ارزش خانه

هر گونه بهبودی که در خانه انجام می دهید، موجب افزایش ارزش کلی آن خانه می شود. این مسئله در مورد صفحه های خورشیدی نیز صدق می کند، زیرا استفاده از صفحه های خورشدی خانه شما را برای خریداران جذاب تر می کند. به گفته برخی از مشاوران برای فروش خانه، خانه هایی که از تکنولوژی انرژی تجدید پذیر و صفحه های خورشیدی برای تولید انرژی استفاده می کنند، سریعتر از خانه هایی که از برق معمولی بهره می برند فروش می روند.

استفاده از انرژی خورشیدی نه تنها باعث کاهش میزان کربن در محیط می شود و آلودگی محیط را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مناسب باشند. شما مقداری پول ذخیره می کنید برای اینکه پول قبض برق شما کاهش یافته است و همچنین چند سال پس از سرمایه گذاری اولیه در استفاده از سیستم های خورشیدی مقداری پول از دولت می گیرید. استفاده از سیستم خورشیدی همچنین باعث بهبود خانه می شود که ارزش خانه شما را افزایش می دهد.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه