آیا نصب پنل های خورشیدی به سقف آسیب می رساند؟

آیا نصب پنل های خورشیدی به سقف آسیب می رساند؟

بسیاری از صاحب خانه ها در هنگام نصب پنل خورشیدی نگران آسیب رسیدن به سقف خانه خود می باشند. پنل های خورشیدی بسیار با دوام هستند و ممکن است تا ۳۰ الی ۳۵ سال آینده دچار آسیب نشوند و بکار خود ادامه دهند، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن باشید پنل خورشیدی نصب شده طی مدت عمر خود به سقف خانه ی شما آسیب نمی زند. خوشبختانه آسیب های ناشی از نصب پنل های خورشیدی به سقف بسیار نادر می باشد و این تفکر که ممکن است سقف شما آسیب ببیند غلط است، زیرا نصب کنندگان این پنل های خورشیدی اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از هرگونه آسیب به سقف در هنگام نصب صفحه ی خورشیدی انجام می دهند. پس می توان از پاراگراف بالا نتیجه گرفت که اگر پنل های خورشیدی بدرستی نصب شوند هیچگونه آسیبی به سقف خانه ها نمی رسانند.

درست مثل هر پروژه ای برای بهبود خانه، استفاده از یک شرکت خدمات دهنده معتبر در زمینه سیستم های خورشیدی بسیار دارای اهمیت می باشد. برای بیشتر خانه هایی که در آن پنل خورشیدی بکار رفته است، اگر نصب پنل های خورشیدی توسط یک شرکت معتبر انجام شود که حرفه ای و مجاز به نصب آن باشد و همچنین سقف خانه در شرایط مناسبی باشد در نتیچه هیچگاه این خانه ها شاهد آسیب به سقف خود نمی باشند، اگر سقف این خانه ها دچار آسیب شد پس به احتمال زیاد سقف این خانه ها از ابتدا دارای مشکل بوده است.

چگونه پنل های خورشیدی روی سقف نصب می شود؟

نگرانی از آسیب پنل های خورشیدی به سقف بسیار غیر منطقی است. قرار دادن صفحه خورشیدی روی پایه نگهدارنده ی خود روی سقف خانه یکی از بخش هایی است که ساختار خانه شما را دچار تغییر می کند و اگر اینکار توسط یک شرکت غیر معتبر در زمینه سیستم ها خورشیدی انجام شود و نادرست متصل شود سقف خانه شما در معرض آسیب قرار می گیرد.

یکی از بزرگترین نگرانی های صاحبان خانه در هنگام نصب سیستم های خورشیدی، سوراخ های مورد نیازی است که که در سقف ایجاد می شود تا صفحه های خورشیدی را ایمن کند و آن را محکم در جای خود تثبیت سازد.. این سوراخ ها برای نصب پیچ و مهره هایی می باشد که پایه پنل خورشیدی بوسیله آن ایمن می شود و به این صورت طراحی شده است تا در برابر آب و هوای بسیار بد مقاومت داشته باشند. این سوراخ ها و پیچ ها برای تقریبا هر نصب پنل خورشیدی ضروری است و اندازه و عمق آنها بر اساس متریالی می باشد که سقف از آن ساخته شده باشد . (مانند:آسفالت، چوب و غیره) و در هر مورد متفاوت است.

برای جلوگیری از نشت آب به درون خانه توسط سوراخی که در سقف خانه ایجاد شده است چندین اقدام ایمنی توسط نصاب های پنل خورشیدی صورت می گیرد تا اطمینان حاصل کنند از اینکه ساختار سقف خانه شما سازگار و بدون هیچ آسیبی باقی می ماند و هیچ نشتی صورت نمی پذیرد که به شرح مختصری از آن می پردازیم:

برای جلوگیری از عبور آب از سوراخ، پیچ و مهره توسط درزگیر هایی احاطه شده است، که یک سپر فلزی یا پلاستیکی است که در زیر کاشی های روی سقف متصل می شود. بعد از آن روی این درزگیر ها با قیر یا موادی مشابه آن پوشیده می شود. در نهایت، این سوراخ ها که در آن پیچ و مهره ها که روی آن با قیر پوشیده شده فرو رفته است و از نفوذ آب به درون سقف محافظت می کند.

اگر سقف تخت دارید، نیازی به نصب سوراخ برای نصب پنل خورشیدی نمی باشد. زیرا پایه های بکار رفته در نصب این روش به اندازه کافی وزن دارند تا اطمینان حاصل شود که صفحه های خورشیدی روی سقف ثابت و ایمن هستند. یکی دیگر از روش ها این است که سیستم خورشیدی خود را به جای غیر از سقف خود انتقال دهید مانند حیاط یا محوطه ای در اطراف خانه خود و از این فضا میتوانید بسیار بهینه استفاده نمایید و از انرژی خورشید برق تولید کنید.

به غیر از مشکل سوراخ ها در سقف خانه، یکی دیگر از نگرانی های مشترک صاحب خانه هایی که از پنل خورشیدی استفاده کرده اند وزن اضافه شده ناشی از نصب پنل خورشیدی می باشد. در تقریبا همه موارد، وزن اضافه شده ناشی از نصب پنل های خورشیدی، مشکلی برای ساختار خانه ایجاد نمی کند و به سقف آسیب نمی رساند، سقف خانه معمولا برای نگهداری وزن بسیار بیشتری از ۲۰ تا ۳۰ عدد پنل خورشیدی طراحی شده اند و مقاوم هستند.

اگر در آب و هوای برفی زندگی می کنید، نیازی به نگرانی در مورد وزن برف های جمع شده روی پنل خورشیدی نخواهید داشت زیرا صفحه های خورشیدی به طور معمول بصورت زاویه دار نصب می شوند و برف ها از روی آن بسمت پایین سر می خورند و روی صفحه های خورشیدی جمع نمی شوند.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه