مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی (LED)

مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی نسبت به سایر لامپ ها

چراغهای ال ای دی (LED) به دلایل داشتن مزایای مختلف، مانند طول عمر طولانی، مصرف کمتر انرژی نسبت به بقیه ی لامپ ها، و نیازهای تعمیر و همچنین نیاز های نگهداری کم تر، بازار نورپردازی معمولی را در بر می گیرد. تا سال ۲۰۳۰، DOE تخمین می زند که چراغ های ال ای دی (LED) می توانند ۱۹۰ تراوات ساعت برق را در سال صرفه جویی کنند، که کاهش هزینه ای برابر با ۱۵ میلیارد دلار را در بر دارد. با توجه به این که قیمت خرید این نوع لامپ ها و لوازم جانبی همچنان رو به کاهش است، مدیران و مدیران تسهیلات ببیشتر به دنبال ارتقا سیستم های نورپردازی خود با چراغ های ال ای دی (LED) هستند. در زیر هفت مزیت برای همه ی تصمیم گیرندگان در نظر گرفته شده است:

۱ – بهره وری انرژی

چراغ های ال ای دی (LED) حدود ۵۰ درصد برق کمتر از گزینه های سنتی دیگر مانند لامپ های رشته ای، فلورسنت و هالوژن مصرف می کنند، که منجر به صرفه جویی در هزینه های قابل توجه انرژی، به خصوص برای فضاهای با تعداد چراغ های بالا است که برای مدت طولانی هم روشن هستند.

لامپ های معمولی نور و گرما را در همه جهات پخش می کنند در حالی که چراغ های ال ای دی (LED) روی سطح مسطح نصب می شوند و نور را به صورت کروی و یا به شکل نیم کره ای منتشر می کنند. این قابلیت نوردهی باعث کاهش انرژی هدر رفته می شود.

۲ – عمر طولانی لامپ های ال ای دی (LED)

ال ای دی (LED) های با کیفیت دارای طول عمر حدود ۳۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ ساعت یا حتی طولانی تر هستند در حالی که طول عمر یک لامپ معمولی رشته ای فقط حدود ۱۰۰۰ ساعت می باشد؛ همچنین طول عمر یک فلورسنت حدودا۸،۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ ساعت است. با عمر طولانی تر، مزایایی که ال ای دی (LED) ها دارند این است که می توانند هزینه های کار را برای جایگزینی و تعویض لامپ ها در شرایط تجاری کاهش دهند و به سیستم روشنایی کمک کنند.

۳ – عملکرد در محیط های با دمای پایین و سرد

چراغ های ال ای دی (LED)، بر خلاف لامپ های فلورسنت سرما را دوست دارند. در دماهای پایین، لامپ های فلورسنت برای روشن شدن به ولتاژ بالا نیاز دارند و در نتیجه جریان شار (شدت نور) کاهش می یابد. در مقابل، عملکرد ال ای دی (LED) با کاهش دمای محیط افزایش می یابد. این باعث می شود که استفاده ی ال ای دی (LED) ها در یخچال و فریزر، سردخانه ها و فضای ذخیره سازی سرد، پارکینگ و محیط ساختمان مناسب و به صرفه باشد.

۴ – دوام بالای لامپ های ال ای دی (LED)

ال ای دی (LED) ها دارای محفظه های شیشه ای مقاوم در برابر شکستگی هستند. لامپ های دیگر معمولا داخل کوارتز قرار دارند که می تواند آسیب پذیر باشد.

۵ – سریع روشن شدن

بیشتر لامپهای فلورسنت و HID و بسیاری از از لامپ های دیگر، نیاز به سه دقیقه یا بیشتر برای رسیدن به حداکثر خروجی نور را دارند اما از جمله مزایایی که ال ای دی (LED) ها دارند این است که تقریبا بلافاصله با اتصال به جریان برق، ۱۰۰ درصد روشن می شوند.

۶ – استفاده ی سریع و متناوب لامپ های ال ای دی (LED)

منابع نور سنتی وقتی دائما روشن و خاموش می شوند از طول عمر آن ها کاسته می شود، در حالی که این روشن و خاموش کردن های سریع و متناوب تاثیری بر ال ای دی (LED) ها تاثیر نمی گذارد.

۷ – بدون انتشار IR یا UV

در لامپ های رشته ای اکثریت قدرت به مادون قرمز یا حرارت تابش تبدیل می شود. گرمای بیش از حد و اشعه ماوراء بنفش (UV) یک خطر سوختگی برای مردم و مواد محسوب می شود. ال ای دی (LED) ها تقریبا هیچ اشعه ی IR یا UV را منتشر نمی کنند و این جزو یکی از برترین مزایای لامپ های ال ای دی (LED) می باشد.

پیشرفت های سریع در تکنولوژی های روشنایی ال ای دی (LED)، منجر به کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان ال ای دی (LED) ها شده است. و در عین حال شاید وسوسه شویم و بگوییم ال ای دی (LED) ها انتخاب مناسبی برای تمام برنامه های کاربردی به دلیل بهره وری انرژی می باشند، اما انتخاب باید بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت نور و توزیع آن و طول عمر مورد انتظار باشد.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه