نورپردازی آشپزخانه

روشنایی آشپرخانه

درست مانند یک صبحانه سالم و متعادل، نورپردازی آشپزخانه شما نیاز به تعادل دارد تا شما را در مسیر درست برای انجام کارهای روزمره قرار دهد.

از مشق شب گرفته تا تهیه لیست تا تهیه غذا و پخت و پز، آشپزخانه یک مکان کار واقعی در خانه است.

یک نورپردازی مناسب از ترکیب – نورگیر فرو رفته، آویزهای برجسته جزیره ای شکل، ال ای دی (LED) های زیر کابینت – اطمینان حاصل می کند از اینکه آشپرخانه برای انجام تمامی این کار ها مناسب است.

با استفاده از این راهنما، ما شما را در فهمیدن بهترین مکان ها برای نورپردازی آشپزخانه راهنمایی خواهیم کرد.

بگذارید که چراغ ها در آشپرخانه وجود داشته باشند.

سه شیوه نورپردازی که باید در مورد آنها بدانید: محیطی، وظیفه ای و تزئینی

انواع نورپردازی آشپزخانه

1. محیطی: این منبع اصلی نورپردازی آشپزخانه شما خواهد بود – چه علاوه بر نور طبیعی و چه برای جبران کمبود آن. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است به طور مساوی از سقف خود نور بگیرید. شما می توانید این کار را با ترکیبی از (اما نه فقط محدود به این موارد) لوسترها، چراغ های آویز، نور فرو رفته و چراغ های متصل به محل های شستشو انجام دهید.

2. وظیفه ای: در حالی که از نور محیطی برای ایجاد امکان رفت و آمد در آشپزخانه استفاده می شود، اما در مناطقی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، سایه وجود دارد.

با کمک روشنایی بر حسب وظیفه، سطوح کار و کابینت به درستی روشن می شوند تا بتوانید با خیال راحت وعده های غذایی را تهیه کنید، دستورالعمل ها را بخوانید و مواد غذایی داخل قفسه به راحتی تشخیص دهید.

گزینه های معمول نورپردازی آشپزخانه شامل چراغ های نواری و چراغ های پوستی است.

3. تزئینی: این موارد را به مانند شکوفایی در شیوه نورپردازی آشپزخانه خود در نظر بگیرید:

چراغ های آویزان، چراغ های کابینت و هر نور دیگری که ممکن است عناصر مورد علاقه شما را برجسته کند. این نوع چراغ ها هم چنین ممکن است به نورپردازی محیطی و وظیفه ای شما نیز کمک کنند.

مناطق کلیدی را در آشپزخانه روشن کنید.

نورپردازی آشپزخانه بر روی کابینت جزیره ای،  زیر کابینت ها و شیوه های بیشتر برای ایجاد روشنایی در آشپزخانه

شیوه نورپردازی کابینت های جزیره ای: نورپردازی بر حسب وظیفه یا محیطی

بسته به اینکه آیا کابینت شما دارای گاز پیش ساخته یا یک مکان برای انجام کارهایتان است یا یک مکان برای جمع شدن و گذارندن اوقات است، شما بر اساس نیازهای خود باید نورپردازی آشپزخانه را انجام دهید.

برای کابینت های جزیره ای که از آن برای انجام کارهایتان استفاده می کنید مانند آماده سازی غذا و خواندن دستور العمل تهیه غذا، ترکیبی از چراغ های کم نور و آویزان فرو رفته را امتحان کنید.

اما برای کابینت هایی که شما اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می کنید مانند نشستن روی صندلی های پیشخوان و بودن کنار خانواده، آویز های ساده نیز کافی هستند:

آویزها باید حداقل 30-32 اینچ و 30-36 اینچ بالاتر از کابینت قرار بگیرند، و حداقل شش اینچ از لبه کابینت فاصله داشته باشند.

گزینه اول: آویزها. وقتی نوبت به نصب آویزهایتان می رسد، به عنوان یک قاعده کلی، یک مجموعه از دو چراغ آویز نصب شده روی یک کابینت جزیره ای در آشپزخانه باید حداقل 30 اینچ از مرکز جزیره فاصله داشته باشد و بین بالا و پایین آن 30-32 اینچ فاصله باشد.

یک مجموعه تشکیل شده از 3 چراغ آویز باید دارای ارتفاع ثابت و فاصله ثابت از هم باشند و حداقل شش اینچ از لبه جزیره فاصله داشته باشند.

چراغ برجسته بالای سینک ظرفشویی در نورپردازی آشپزخانه

گزینه دیگر: روشنایی سیستم تعلیق خطی

چراغ های تعلیق خطی درنورپردازی آشپزخانه به خوبی عمل می کنند، به خصوص اگر سقف های بلندی داشته باشید و توانایی دارند تا حداقل 40 اینچ بالاتر از میز قرار گیرند.

روشنایی زیر کابینت: برای کارها و تزئینات

کمی روشنایی وظیفه ای، کمی تزئینی و کاملاً بیشتر از یک طراحی کوچک

در حالی که از نور محیطی برای رفت و آمد در سراسر آشپزخانه استفاده می شود ، اما اغلب در زیر کابینت ها سایه باقی می ماند.

با کمک روشنایی زیر کابینت در مناطقی که به تمرکز بیشتری نیاز دارند ،سطح کار و کابینت به درستی روشن می شود تا بتوانید با خیال راحت وعده های غذایی را تهیه کنید، دستورالعمل ها را بخوانید و مواد غذایی را به راحتی در قفسه تشخیص دهید.

نورپردازی آشپزخانه، روشنایی زیر کابینت

خوب است بدانید: یک فروشنده عالی یا شخص پشتیبانی کننده مناسب می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که اندازه، مواد و روشنایی یک وسیله خاص دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید یا حتی یک طرح کامل نورپردازی را ترسیم کند. گزینه های معمول روشنایی زیر کابینت آشپزخانه عبارتند از:

چراغ های رشته ای: متنوع و عالی برای نور پردازی فضای داخلی کابینت، به خصوص کابینت های کم ارتفاع که به سختی نور محیطی دریافت می کنند. از چراغ های نواری ال ای دی (LED) در زیر کابینت نیز برای روشنایی کامل فضاهای کانتر استفاده می شود.

چراغ های سقفی: چراغ های گرد و بیضی شکل، چراغ های بسیار خوبی هستند و می توان از آنها برای روشن کردن میزهای پیشخوان به شکل گوش ماهی، نقطه ای یا حوضچه نور استفاده کرد.

روی سقف تمرکز کنید: نورپردازی محیطی در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید

هرچه بالاتر و روشن تر باشد، نورپردازی آشپزخانه شما بهتر می شود.

چراغ بالای سینک ظرفشویی

گزینه اول: نورپردازی فرو رفته. در یک آشپزخانه کوچک، شما ممکن است از یک چراغ بزرگ نصب شده بر روی سقف استفاده کنید، اما نورپردازی آشپزخانه مدرن و مجهز به آشپزخانه شما امکان سفارشی سازی می دهد.

شما می خواهید نور را به طور مساوی در سراسر آشپزخانه خود داشته باشید همراه با تأکید بر روشنایی مناطق پرمصرف، بنابراین چراغ ها را در امتداد کابینت های خود به صورت مستقیم بکشید. و اگر نگران بیش از حد روشن شدن فضا هستید، دیمر ها را اضافه کنید در در هنگام روشنایی امکان کنترل به شما بدهند.

نورپردازی آشپزخانه، چراغ برجسته بالای سینک ظرفشویی

گزینه دیگر: نورپردازی بالای تجهیزات شست شو یا flushmount، همانطور که گفتیم، وقتی فضای کافی برای روشنایی نداشته باشید این مورد بهتر جواب می دهد. و برخلاف چراغ های فرورفته که در سقف پنهان شده اند، این چراغ ها به شما این امکان را می دهند که شخصی سازی های بیشتری را بر روی آشپزخانه خود اعمال کنید.

برای بهبود نورپردازی آشپزخانه خود، روشنایی تزئینی اضافه کنید

نکات کلیدی یک آشپزخانه با طراحی خوب

قرار دادن صحیح چراغ های برجسته می تواند به تأکید بر عناصر مورد علاقه شما کمک کند. چراغ های تزئینی رایج قرارگرفته در آشپزخانه معمولاً شامل موارد زیر هستند:

فرورفتگی: این نوع از نورهای تصفیه شده و خارج از سر راه می توانند در هر مکانی قرار بگیرند. اما هنگامی که می خواهید مناطق مورد علاقه بصری مانند قفسه های باز و کابینت های شیشه ای را روشن کنید بسیار مهم هستند.

بالای کابینت: این نوع چراغ ها بین کابینت و سقف قرار گرفته و جلوه ای چشمگیر به آشپزخانه شما می بخشند که شیوه ساخت مشابهی با نورپردازی زیر کابینت دارد و حتی می تواند یک شیوه نورپردازی آشپزخانه برابر برای شیوه روشنایی تزئینی و دکوراسیون آشپزخانه باشد.

چراغ های رشته ای: راهی عالی برای جلوه دادن به آشپزخانه ها و روشن کردن مسیر. این شیوه روشنایی از طریق نوارهای نورانی یا نوار ال ای دی (LED) تولید می شود.

تمرکز روی شیوه های نورپردازی مناسب به شما کمک می کند از فضای آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید و از هر وعده غذایی از صبحانه تا شام لذت ببرید.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه