نورپردازی خیابان ها به چه صورت انجام می شود

نورپردازی خیابان ها

در بسیاری از موارد، به ویژه هنگامی که مردم در مورد امنیت نگران هستند، تمایل دارند که به یک پارک، میدان، خیابان یا دیگر فضای عمومی،‌ که از نور کافی برخوردارند، بروند. اما در حقیقت، نورپردازی می تواند به همان اندازه که یک مکان تاریک است بد باشد. کلید توسعه یک طرح خوب این است که روشنایی را به کارکردهای شبانه یک فضای خاص مرتبط سازید، زیرا در نمای بزرگتر، روشنایی خیابانی بیش از یک نیاز فنی، یک نیاز امنیتی است.

اگرچه هدف اولیه آن، دیدگاه شبانه برای امنیت و ایمنی است اما نورپردازی مناسب خیابان کاربردهای انسانی خیابان را در نظر می گیرد، نه فقط نیازهای محلی و سازمان های کاری عمومی.

چه فاکتورهایی برای نورپردازی خیابان ها باید بررسی شوند؟

  1. عرض خیابان
  2. عرض پیاده رو
  3. عرض مسافت (در پارک ها یا میدان ها)
  4. ارتفاع معمول ساختمان ها
  5. تعداد و انواع درختان و طرز قرارگیری آن ها
  6. هندسه جاده
نور ماشین های در حال عبور از خیابان

چرا نورپردازی مهم است؟

  1. افزایش امنیت در مناطقی که تردد مردم زیاد است، از قبیل ورودی ها و ایستگاه های اتوبوس.
  2. کمک به جهت گیری جغرافیایی، به عنوان مثال مردم می توانند از مکان هایی با روشنایی برجسته (ساختمان ها، پل ها، برج ها، مجسمه سازی، و غیره) به عنوان نشانه هایی برای پیدا کردن راه خود استفاده کنند.

چقدر روشنایی کافی است؟

منابع مختلف نورپردازی، با توجه به کیفیت نور آنها، به میزان قابل توجهی متفاوت است. این، به نوبه خود، تأثیر چشمگیری بر ظاهر و ایمنی خیابان در شب دارد. سدیم فشار بالا منبع نوری که معمولا در چراغ های خیابانی شهر استفاده می شود، تابش زرد یا نارنجی رنگی را ایجاد می کند که منجر به رنگ بندی ضعیف می شود. این امر وضوح بصری را به خطر می اندازد و از کیفیت کلی محیط شهری شبانه می کاهد. در مقابل، متال هالید به عنوان یک منبع نور، نور نرم و سفید را ایجاد می کند که کیفیت خیلی بهتری نسبت به منابع نور سدیم با فشار بالا دارند. متال هالید ها وضوح بصری بهتری نسبت به لامپ های سدیم با فشار بالا دارند. همچنین زمان واکنش برای وسایل نقلیه را بهبود می بخشند.

ارتفاع منبع نور: کیفیت نور نیز تحت تأثیر مقدار نور قرار دارد در واقع روشنایی یک نور با فاصله جسم تا منبع نور رابطه دارد بنابراین برای یک روشنایی و کیفیت نور مطلوب، ارتفاعی که در آن منبع باید قرار بگیرد مناسب باشد.

تجزیه و تحلیل فوتومتریک ابزار مهمی برای تعیین فاصله مناسب وسایل نور است تا اطمینان حاصل شود که نور به طور مساوی در هر جا که مورد نیاز است پخش می شود.

سازگاری و هماهنگی :انتخاب وسایل روشنایی باید بر اساس ترجیحات جامعه، ویژگی های خیابان و محله اطراف آن باشد. فاکتورهایی که باید مورد توجه قرار گیرند شامل تعداد نورپردازی در هر پست، مواد، رنگ و سبک تاریخی آن خیابان می شود. در نهایت، به منظور طراحی خیابان به عنوان یک فضای عمومی، وسایل روشنایی باید با امکانات رفاهی و شرایط خیابان سازگار باشند.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه