نورپردازی هتل ها به چه شکل و شیوه ای انجام می پذیرد؟

نورپردازی هتل ها

در نورپردازی هتل ها، مهندسان نورپردازی باید بر اساس نیازهای کارکنان و مشتریان مجموعه را نورپردازی کنند تا هم مشتریان و هم کارکنان بتوانند محیط اطراف خود را ببینند و آن را درک کنند و از آن لذت ببرند.

در هتل ها، نور، تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ی مشتریان می گذارد و نورپردازی هال باید به گونه ای باشد درکنار کاربردی بودن، جذابیت هم داشته باشد و باعث آسایش مشتریان شود. لذا نورپردازی هتل ها مسئله ی مهمی است که باید برای آن اهمیت زیادی قائل بود.

در طراحی نورپردازی هتل ها باید به این مسئله توجه نمود که طراح نورپرداز باید بر اساس طراحی معماری هتل، آن را نور پردازی کند.

دیگر مسائلی که در طراحی نورپردازی هتل ها به آن ها توجه کرد عبارت اند از: جلوگیری از ایجاد خیرگی، صرفه جویی در مصرف انرژی، شدت روشنایی کافی و…

نورپردازی قسمت های مختلف هتل با یکدیگر متفاوت است و هرکدام طراحی مخصوص به خود را دارند. برای مثال طراحی نورپردازی اتاق کنفرانس هتل با طراحی نورپردازی لابی هتل بسیار متفاوت است. لابی شامل قسمت های مختلفی از قبیل ورودی، پذیرش، آسانسورو… است. در واقع لابی را می توان به عنوان مدلی از مجموعه قلمداد کرد. طراحی مناسب و خوب و کنترل روشنایی در لابی باعث ذهنیت مثبت مشتری می شود. همچنین تاثیر بصری که میگذارد بسیار مهم است. لذا نورپردازی آن باید منحصر به فرد باشد. میزان روشنایی قسمت ورودی هتل در روز و شب متفاوت است و باید طوری نورپردازی شود که چشم مشتریان هنگام ورودشان سریعاً با محیط سازگار شود. با یک نورپردازی مناسب و خوشایند، می توان حس امنیت را به مشتری القا کرد. در نورپردازی قسمت پذیرش، چون کارهای زیادی انجام می شود، روشنایی باید کافی باشد تا کارکنان با دید کافی به خدمت دهی به مشتریان بپردازند.

نورپردازی فضای داخل هتل

در راهروها نورپردازی باید به گونه ای باشد که مسیر رسیدن به اتاق های هتل را نشان دهد تا مشتریان به راحتی مسیر را پیدا کنند. در واقع روشنایی راهروها باید کافی باشد و احساس امنیت را در بین کارکنان و کاربران القا کند.

اتاق ها یکی از مهم ترین بخش های هتل هستند. در واقع اتاق ها باید خیلی از انتظارات مشتریان را برآورده کنند تا آن ها راحت تر به انجام امور خود بپردازند. نورپردازی اتاق های هتل باید به گونه ای باشد تا افراد بسته به کاری که می خواهند انجام دهند، از نورهای مختلف استفاده کنند.

نورپردازی قسمت آسانسور باید طوری طراحی شود که مشتریان را به سمت آسانسور راهنمایی کند و شدت روشنایی باید به گونه ای باشد که نور کافی برای خواندن علامت ها و دکمه های آسانسور ایجاد کند.

نورپردازی قسمت های خدماتی هتل مثل، رستوران ها، سالن کنفرانس، کافی شاپ ها و… باید منحصر به فرد باشد چون این قسمت ها در هتل بسیار خاص هستند. مثلا نورپردازی رستوران هتل باید به گونه ای باشد که فضای دوستانه ای را ایجاد کند و برای مشتری خاطره انگیز باشد. در واقع روشنایی و نوری که در رستوران هتل روی میز ها و غذاها به کار می رود بسیار مهم است. چون این نور می تواند در رنگ غذا تاثیرگذار باشد و مشتریان می توانند با استفاده از رنگ غذا، کیفیت آن را تا حدودی برآورد کنند. استفاده از منابع نوری که نور محیطی ایجاد می کنند مثل استفاده از لامپ های فلورسنت باعث می شود که مشتریان به کلیت محیط دقت کنند تا به جزئیات آن. ایجاد تلألو نیز یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش ها در نورپردازی رستوران هاست.

در کل نورپردازی داخلی هتل باید به گونه ای باشد تا به مشتریان اجازه دهد از تمام امکانات هتل استفاده کنند.

نورپردازی نمای بیرونی هتل

نورپردازی نمای بیرونی هتل نیز باید باعث جلب توجه افراد شود و تاثیر بصری مطلوبی به وجود آورد. نمای ساختمان هتل، پارکینگ ها و دیگر قسمت های بیرونی هتل باید به گونه ای نورپردازی شوند که تصویر نهایی مجموعه یکپارچه باشد و باعث جلب توجه افراد شود، مردم را کنجکاو کند تا وارد هتل بشوند. البته باید به این نکته توجه کرد که نورپردازی نمای بیرون هتل نباید برای افرادی که داخل هتل هستند مزاحمت ایجاد کند.

نورپردای بیرونی فضای هتل

در کل نورپردازی باید به گونه ای باشد تا به مشتریان اجازه دهد از تمام امکانات هتل استفاده کنند.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه