5 کاربرد از سوئیچ های دیمر که شاید شما آنها را ندانید

5 استفاده از سوئیچ دیمر

در این مقاله ما سعی به بررسی موارد مختلف استفاده از دیمر (Dimmer) و تاثیر آن را بررسی کنیم پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

روشنایی نقش مهمی در ایجاد حس و حال مناسب و تنظیم فضای منزل شما دارد. میزان نور موجود در خانه ما تأثیر بسزایی در سلامت جسمی و روحی ما دارد.  هر اتاق برای هدفی خاص طراحی شده است و هر کدام از آنها به میزان  مختلف نور نیاز دارد. برای مثال، اتاق مطالعه، برخلاف اتاق خوابی که با نور کم به بهترین حالت تبدیل می شود، مقدار کافی نور را نیاز دارد.

اینجاست که وجود سوئیچ های دیمر بسیار مفید است. سوئیچ های دیمر توانایی تنظیم ظرفیت ولتاژ هر سیستم روشنایی را دارند. امروزه انواع مختلفی از سوئیچ های دیمر در بازار موجود است که انواع مختلف آنها را می توان از شکل و اندازه مختلف انتخاب کرد. در ادامه به چند کاربرد این نوه سوئیچ اشاره شده است که شاید در مورد آنها چیزی نشنیده باشید:

بهره وری انرژی

یکی از بزرگترین مزایای سوئیچ های دیمر این است که می توانند به شما در کنترل جریان برق در منابع مختلف روشنایی منزل تان کمک کنند. کم نورکردن (dimming ) یک لامپ برقی به شما کمک می کند تا 98 درصد انرژی الکتریکی را ذخیره کنید. همچنین می توانید شاهد کاهش شدید قبض برق خود باشید. نمونه های اولیه این نوع سوئیچ ها فقط به مکانیسم های ON و OFF مجهز بودند.

اما با پیشرفت تکنولوژی، کلیدهای دیمر از نظر کاربرد، سبک و طراحی خلاقانه و مفید ترند. از این گذشته، از نظر بهره وری انرژی، آنها بسیار سودمندتر از سوئیچ های( کلیدهای ) الکتریکی عادی هستند.

کنترل سیستم روشنایی سوئیچ های دیمر

انواع مختلفی از سوئیچ  های دیمر به گونه ای طراحی شده اند که بسیار کاربر پسند هستند. در حالت ایده آل، سوئیچ ها دارای حالت بالا و پایین هستند و اینگونه کار می کنند. گاهی اوقات نیز مکانیزم بسیار ساده تری که یک دکمه است، کار میکنند.علاوه بر این، سوئیچ ها این روزها با مکانیزم های کنترل از راه دور طراحی میشوند، که باعث راحتی بیشتر کاربران شده است.به عنوان مثال، در یک کلید دیمر لمسی، یک تیکه ( محل، دکمه ) کوچک به شما کمک می کند تا نور خود را بیشتر یا کمتر کنید.  بزرگترین مزیت سوئیچ های دیمر این است که می تواند به شما در ایجاد فضایی دلخواه کمک کند.برای تنظیم نور اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و غذاخوری می توانید از کلیدهای برقی دیمر استفاده کنید. این در حالی است که یک سوئیچ روشن و خاموش ساده نمی تواند به شما کمک کند تا فضای آرامش بخشی برای خانه خود ایجاد کنید. با این حال، لازم به یادآوری است که سوئیچ های دیمر نمی توانند نور لامپ های غیر دیمری را کنترل کنند.

نورپردازی موثر

با بکار بردن سوئیچ های برقی دیمر، تنظیم فضای دلخواه خانه می تواند برای شما بسیار آسان شود. به عنوان مثال، برای مهمانی ها و تماشای فیلم می توانید چراغ های کم نور تری داشته باشید، در حالی که برای مطالعه و کار، از سوئیچ های دیمر می توانید برای روشن کردن فضا استفاده کنید.  به جای سرمایه گذاری برای طیف گسترده ای از لامپ های الکتریکی، می توانید از چند کلید دیمر ساده ولی قدرتمند برای بهبود عملکرد اتاق خود استفاده کنید.

طول عمر منابع نوردهی شما را تضمین می کند

کلیدهای دیمر برای طولانی شدن طول عمر لامپهای برقی و چراغ های ال ای دی (LED)  بسیار مفید هستند. آن ها توانایی کاهش مدت زمان فعالیت لامپ ها، زمانی که بالاترین نقطه مصرف انرژی را دارند و در نتیجه این امر موجب افزایش طول عمر منابع مختلف نوری میشوند.  وقتی نوبت به لامپها و لوسترهای برقی می رسد، دیمرها نقش زیادی در افزایش انعطاف پذیری جریان الکتریکی دارند. در صورت استفاده از سوئیچ های دیم، لامپ های الکتریکی و چراغ های LED می توانند تا 3 یا 4 سال دوام بیاورند.

نصب آسان سوئیچ های دیمر

سوئیچ دیمر در صورت نصب صحیح می تواند به ارزشمندی خانه شما بیفزاید. آنها بسیار کوچک هستند و حتی به راحتی می توانند در جای سوئیچ های الکتریکی معمولی جای بگیرند. البته لازم به ذکر است که، قبل از اینکه سوئیچ قدیمی خود را با یک کلید دیمر تعویض کنید، همیشه مهم است که برق سیستم را خاموش کنید.

کلبد دیمر

برای اطلاع از محصولات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کیلک کنید.

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه