6 نکته موثر برای طراحی نورپردازی خانه شما

نورپردازی خانه

نور بخشی از طراحی خانه شماست که همه چیز را به هم گره می زند. هنگامی که در حال ساخت خانه جدید هستید، اغلب اوقات نورپردازی یک مولفه اضافی است که باید برنامه ریزی کنید. این یک فرصت عالی برای نمایش استعداد چشمگیر  و خلاقانه شماست، زیرا می توانید روشهای جالب و منحصر به فرد برای نورپردازی خانه خود را کشف کنید.

اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همزمان از طراحی و نورپردازی خود خسته شدید، گزینه های روشنایی زیادی برای شما وجود دارد. در اینجا به برخی از انها اشاره شده است .

1- نوع استفاده و کاربری مکان خود را بررسی کنید.

قبل از تصمیم گیری باید درباره انواع نورپردازی هایی که می خواهید در طراحی خانه جدید خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که چه فعالیت هایی می خواهدی در آن اتاق انجام بدهید. این کار به شما این امکان را می دهد که گزینه های روشنایی مناسبی را انتخاب کنید که با فضای شما همخوانی دارند تا درآن محیط نهایت استفاده و آرامش را داشته باشید. برای مثال، مناطقی مانند آشپزخانه یا اتاق کار بهتر است شدت نور زیادی را داشته باشید که به شما این امکان را بدهد تا عملکرد بهتری را در کار داشته باشید، در حالی که اگر اتاق های ناهار خوری را غرقدر  نور بکنید، تاثیر عکس و منفی دارد .

این امر می تواند در صورت چند منظوره شدن فضا دشوار شود. در همان فضایی که ممکن است برای آشپزی و تکالیف بچه ها نور مناسب و زیاد لازم باشد، ممکن است برای میز ناهار خوری که برای یک مهمانی شام چیده شده باشد نور لایت و ملایم بخواهید.

2- برای اندازه اتاق خود برنامه ریزی کنید.

این  اقدام ممکن است یک امر بدیهی به نظر برسد، با این حال وقتی که قصد دارید خانه جدید خود را طراحی کنید مهم است که اندازه دقیق هر اتاق را در نظر بگیرید، زیرا این امر تعداد منابع نوری مورد نیاز شما را تعیین می کند. اگر تعداد منابع نوری کافی نباشد ممکن است احساس کنید که اتاق شما همیشه خیلی تاریک است و اگرهم خیلی زیاد باشد اتاق ممکن است حتی چشمانتان را اذیت کند!

بهتر است در اوایل مراحل ساخت، مکان و تعداد منابع نوری را مشخص کنید، تا از ایجاد هزینه اضافی به برق کار خود برای دوباره کاری جلوگیری کنید و اطمینان حاصل نمایید که یک برنامه منظم دارید.

3- نوع نورپردازی خانه

چراغ ها از دمای رنگ نور مختلفی دارند و انتخاب وسایل و منابع نوری مناسب برای فضای شما حیاتی است. از نور گرم (غالباً مایل به رنگ آفتابی) باید در فضاهایی استفاده کنید که قصد دارید در آنها آرام شوید. مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق ناهار خوری، در حالی که در فضاهایی که قصد کار در آن را دارید باید از یک نور سرد (اغلب مایل به رنگ سفید سرد و آبی) استفاده شود. مانند آشپزخانه و اتاق کار.

نورپردازی ناهار خوری

4- قبل از هر چیز استایل و سبک خود را انتخاب کنید .

رعایت یک سبک در کل طراحی خانه جدید شما جریان منسجمی ایجاد می کند. انتخاب چراغ هایی که با احساس خانه شما مطابقت داشته باشد، منجر به فضایی آرامشبخش و آرام میگردد.

5- نسبت به بودجه خود هوشیار باشید.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که از نورهای عجیب و غریب  و بسیار خاص و گرانبها استفاده کنید که قطعا تأثیر زیادی نیز بر روی یک اتاق می گذارد. با این حال، فراتر رفتن از بودجه مشخص شده خود برای روشنایی به معنای محدودیت بیشتر در سایر جنبه های طراحی خانه جدید شما خواهد بود. بسیار مهم است که شما واقع بین باشید و در کل مراحل خرید وسايل به خوبی فکر کنید.

6- روی انرژی های پایداری سرمایه گذاری کنید (توجه کافی داشته باشید )

با توجه به اینکه در حال حاضر 56 درصد از خانه ها از روشنایی ناکارآمد استفاده می کنند، ساخت یک خانه جدید بهترین زمان برای اجرای روشنایی پایدار و مقرون به صرفه است. در این صورت دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای تعویض منبع روشنایی نیز ندارید . انتخاب منابع نوری ال ای دی LED جدید  اگرچه در ابتدا گران تر است، اما حدود 80٪ انرژی کمتری مصرف می کند، در نتیجه هزینه های انرژی کمتری ایجاد می شود و به دفعات برای کره زمین کم خطرتر هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه