نورپردازی داخل خانه و انواع شیوه های رایج آن

انواع نورپردازی های داخل خانه

یکی از مهمترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی بررسی انواع شیوه های نورپردازی و روشنایی داخل خانه است. نورپردازی وسیله ای برای تنظیم حالت هر اتاقی است. در هنگام تصمیم گیری درباره نوع نورپردازی خانه جدیدتان به این بیندیشید که هر اتاق چه کاربردی دارد. این به شما امکان می دهد که تجهیزاتی را انتخاب کنید که با سلیقه و بودجه شما هماهنگ، از منظر معماری مناسب و همچنین از لحاظ انرژی پر بازده باشد. برای اطمینان از تأثیر مناسبی که در هر اتاق خلق کرده اید پیشنهاد می شود که ۴ نوع پایه از انواع شیوه های نورپردازی داخل خانه را بدانید؛

نورپردازی عمومی در داخل خانه

تمام اتاق را روشن می کند. بهتر است که برای نورپردازی گوشه های دیوار، طاقچه ها و . . . . از دیمر استفاده شود زیرا قدرت مانور در تنظیم شفافیت و درخشندگی افزایش می یابد. نمونه هایی از انواع نورپردازی عمومی در خانه عبارتند از: نورپردازی دیواری، نورپردازی سقفی، نورپردازی ریلی ( track )، لوسترها و آویزها.

نورپردازی عملی

نور کافی برای اجرای کارهایی مانند آشپزی، انجام کارهای اداری یا تکالیف مدرسه، خواندن، آرایش و . . . تأمین می کند. نورپردازی عملی نباید خیره کننده و زننده باشد و باید طوری طراحی شود که دیدن اجسام را بدون خستگی چشم ممکن کند. نورپردازی های طاقچه و آویزها نمونه هایی از نورپردازی داخل خانه است.

نورپردازی موضعی

نورپردازی متمرکزی است که برای روشن کردن یک شیء مانند مجسمه، تابلو نقاشی، قطعه هنری و . . . استفاده می شود. نورپردازی موضعی ۳ برابر درخشنده تر از نورپردازی عمومی است. وال واشرها، نورپردازی در طاقچه ها و قفسه ها و لامپ های ریلی ( track ) از جمله انواع نورپردازی موضعی در داخل خانه هستند.

روشنایی طبیعی در داخل خانه

( نور آسمان ) از طریق پنجره ها و درها به داخل می آید و به زمان روز، فصل و آب و هوا بستگی دارد و به همین دلیل در درخشندگی و شدت نور متفاوت می باشد.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه