چگونه می توان از مزایای لامپ های ال ای دی (LED) بطور کامل بهره مند شد؟

نورپردازی مرکز تجاری با لامپ های ال ای دی (LED)

به نظر می رسد این روزها همه در مورد فناوری دیود ساطع کننده نور ال ای دی (LED) صحبت می کنند، خصوصاً وقتی مردم اطلاعات بیشتری در مورد مزایای لامپ های ال ای دی (LED) سازگار با محیط زیست می شنوند.

آنچه زمانی به عنوان چراغ نشانگر در ساعت ها، ماشین حساب ها و دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون کل ساختمانهای جهان را روشن می کند.

در طول سال ها، فناوری ال ای دی (LED) به طور عمده برای نورپردازی های تک رنگ و چند رنگ استفاده شده است.

با ادامه پیشرفت این فناوری، فرصتی عالی برای استفاده از مزایای ال ای دی (LED) ها در برنامه های روشنایی عمومی وجود دارد که همانطور که امروزه می دانیم نوع روشنایی را تغییر می دهد.

فناوری ال ای دی (LED) با سرعت بالایی دارد وارد جهان می شود.

پیش بینی شده که تا سال 2020، 75٪ از محصولات روشنایی فروخته شده ال ای دی (LED) باشد. با این حال، مانند هر فناوری جدید، بحث های زیادی پیرامون مزایا، هزینه ها و استانداردها وجود دارد.

سردرگمی و بحث استفاده از درباره ی استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) پیرامون ادعاهای مطرح شده درباره طول عمر، خروجی و قابلیت مقاوم سازی است.

پیمانکاران به خصوص در تلاشند این ابهامات را روشن کنند تا بتوانند راه حل هایی را ارائه دهند که بتواند انتظارات مشتریان را برآورده کردند.

جذابیت فناوری ال ای دی (LED) برای مشتریان، بهره وری انرژی و کاربردهای منحصر به فرد آن است. مشتریان همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها و رد پای کربن از زندگی خود هستند، به ویژه با افزایش مبلغ قبض های برق.

استفاده از منابع نور ال ای دی (LED) در مکان و زمان مناسب می تواند باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه های نگهداری شود.

محوطه های خرید مدرن مانند وینستون هیلز مال از طیف گسترده ای از فرآیندهای وابسته به برق، از جمله تهویه مطبوع، سیستم های مدیریت ساختمان، ارتباطات، سیستم های امنیتی و روشنایی پشتیبانی می کنند. قبل از شروع پروژه به روزرسانی و توسعه، وینستون هیلز مال با حداکثر توان آمپری خود برای جابجایی تعدادی از این سرویس ها جریان را ترسیم می کرد.

متأسفانه، زیرساخت های برق موجود در مجتمع قادر به تحمل این مقدار جریان و تأمین نیازهای برق تأسیسات توسعه یافته پیشنهادی نبودند. صاحب مجتمع دو گزینه داشت: تغذیه برق اصلی مرکز را با هزینه تقریبی 1.5 میلیون دلار ارتقا دهید، یا به میزان قابل توجهی مصرف انرژی در ساختمان موجود و ساختمان در حال توسعه جدید را کاهش دهید.

تصمیم برای نصب سیستم ال ای دی (LED) در وینستون هیلز مال منجر به کاهش چشمگیر در مصرف انرژی سیستم روشنایی، کاهش استفاده از انرژی سیستم تهویه، عدم نیاز به صرف زمان و هزینه زیاد برای نگهداری و تعمیر سیستم روشنایی موجود. سیستم روشنایی ال ای دی (LED) همچنین با ایجاد یک فضای تمیز که برای خرید جذاب و مناسب است، زیبایی فضای داخلی مرکز خرید را بهبود بخشیده است.

نمای بیرونی مرکز خرید hillsmall در دوبی که با استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) نورپردازی شده

چه چیزی را درباره لامپ های ال ای دی (LED)باید بدانید

نورپردازی با استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) اساساً نوع جدیدی از نورپردازی است که از اصول، مواد و ابزارهای جدید برای کنترل سطح روشنایی استفاده می کند و برق کارها دیگر با رشته ها و الکترودها سر و کار ندارند.

ال ای دی (LED) به این معنی است که نورپردازی با عصر دیجیتال مقابله کرده و برق کاران اکنون با یک منبع نور الکترونیکی سر و کار دارند. در ایالات متحده، وزارت انرژی قبلاً استانداردهای تولید را برای آزمایش و گزارش نتایج محصول در نظر گرفته است، با این حال، صنعت استرالیا هنوز در حال رسیدن به این فناوری جدید است. اگرچه در حال حاضر هیچ استانداردی برای ال ای دی (LED) ها در استرالیا وجود ندارد، شورای روشنایی استرالیا در حال حاضر برای ایجاد برخی از آنها با ارگان های صنعت همکاری می کند.

شاید بزرگترین تصور غلط در مورد لامپ های ال ای دی (LED) نیز یکی از نقاط قوت در فروش زیاد آن ها باشد.

(شما در مصرف انرژی و به طبع آن هزینه ها صرفه جویی می کنید)

برای پیمانکاران مهم است که درک کنند بهره وری انرژی همیشه به معنای صرفه جویی در انرژی نیست. علاوه بر این، هزینه هایی ثابتی که برای ایجاد زیر ساخت های لازم استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) نیاز است ممکن است از هزینه های لامپ های فلورسنت بیشتر باشد، ولی با خواندن این متن دلسرد نشوید!.

هزینه های ثابت شامل هزینه های مالکیت، بهره برداری و نگهداری سیستم روشنایی نمی شود. چراغهای روشنایی ال ای دی (LED) بخاطر عمر مفید و طولانی آنها از هزینه های نگهداری و تعمیر کم تری نسبت به چراغهای رشته ای بهره مندند.

از آنجا که ال ای دی (LED) ها انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند، می توان هزینه های سالانه برق را تا 80٪ کاهش داد.

بنابراین، هزینه کل سیستم های روشنایی ال ای دی (LED) می تواند به طور قابل توجهی کمتر از سیستم های معمولی باشد. در حقیقت، وقتی در کم تر از یکسال لامپ های ال ای دی (LED) باید 24 ساعته و 7 روز هفته روشن باشند در نهایت هزینه های خود را جبران می کنند.

اگر چه هزینه های نصب اولیه سیستم های ال ای دی (LED) نیز به سرعت رو به کاهش است، اما باید کل هزینه استقرار یک سیستم روشنایی مد نظر قرار گیرد.

برای داشتن بیش ترین بازدهی هنگام استفاده از لامپ های ال ای دی (LED)، باید از آن ها در مناطقی که قرار است لامپ ها برای مدت طولانی کار کنند و یا در مکان هایی مانند ساختمان های اداری که هزینه نگهداری در آن ها بسیار زیاد است استفاده شود.

این سه نکته می تواند برای متخصصان هنگام استفاده از فناوری ال ای دی (LED) مفید واقع شود.

ابتدا باید طول عمر اتصالات ال ای دی (LED) مشخص شود. طول عمر مطرح شده باید با شاخش نگهداری لومن – 50،000 ساعت L70 بیان شود. این بدان معنی است که منبع نور پس از 50،000 ساعت کار، 70٪ از خروجی اولیه خود را تولید می کند. همچنین هنگام سنجش طول عمر، باید موارد زیر در نظر گرفته شوند – آیا استفاده از این سیستم تا پایان زمان عمر لامپ های ال ای دی (LED) ادامه خواهد داشت و یا در طول زمان نیاز به تعمیر و تعویض لامپ های ال ای دی (LED) است؟

ثانیا، سیستم مدیریت حرارت چراغ باید به طوری طراحی شود که گرما از تراشه ال ای دی (LED) دور شود.

همچنین درجه بندی طول عمر باید حداکثر دمایی در محیط را که محصول می تواند در آن کار کند بیان کند. عملکرد ال ای دی (LED) در دمای بالاتر از حد مجاز تأثیر منفی بر طول عمر کلی آن خواهد داشت.

در آخر، هنگام مقایسه محصولات ال ای دی (LED)، موارد چاپ شده بر روی محصول را با دقت بخوانید.

 ادعاهایی که در مورد شاخص کارایی لامپ (لومن در وات) مطرح می شود بسیار زیاد به نظر می رسد و اغلب گمراه کننده یا اشتباه است. این درجه بندی می تواند بعضی اوقات برای خود تراشه ال ای دی (LED) بدون در نظر گرفتن اپتیک، مدیریت گرما، محفظه ها، دمای رنگ و سیستم کنترل باشد.

گذراندن دوره “مهارت آموزی” همیشه راهی عالی برای افزایش دانش و مهارت های شما است تا به شما کمک کند نیازهای روزافزون مشتریان خود را برآورده کنید و راه حل های روشنایی با کیفیتی را برای آنها فراهم کنید که به سود آوری تجارت آن ها کمک خواهد کرد. مشتریان از پیمانکاران خود انتظار دارند که با جدید ترین تکنولوژی های روز آشنا باشند و بتوانند آن ها را در محیط به صورت عملی پیاده سازی کنند.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه