پنل های ال ای دی (LED)و مزایای روشنایی با آن

روشنایی با پنل های ال ای دی (LED)

یکی از مهمترین جنبه های روشنایی با پنل های ال ای دی (LED)، جنبه ای است که ما اغلب آن را در نظر نمی گیریم. آنها یکی از جمع و جورترین منابع روشنایی موجود هستند. بسیاری از صنایع که هنوز از لامپ های تخلیه با شدت بالا(HID) مانند لامپهای متال هالید یا بخار سدیم فشار بالا، برای تأمین نور، به فضایی بین خود نیاز دارند. پنل های ال ای دی (LED) از نظر فضا بسیار مقرون به صرفه تر هستند و مقدار بسیار بیشتری لومن در هر وات را تأمین می کنند. این سازگاری به این معنی است که می توانید منابع نوری بیشتری را در یک محدوده ی  کوچک قرار دهید. این تنها  یکی از دلایل زیادی است که باعث افزایش محبوبیت نور پنل های ال ای دی (LED) می شود..

پنل های ال ای دی (LED) چیست؟

بر خلاف یک لامپ، یک چراغ پنلی با استفاده از ترکیبی از ال ای دی (LED) ها یک نور توزیع شده به طور یکنواخت ایجاد می کند. توزیع یکنواخت یکی از ویژگی های اصلی آن است و برخی از افراد از آنها برای جایگزینی با لامپ های قدیمی فلورسنت (لامپ های مهتابی که شبیه لوله است) استفاده می کنند.

مزایای نورپردازی با پنل های سقفی ال ای دی (LED) چیست؟

پنل های LED یک فناوری نسبتاً جدید هستند و به راحتی می توان گفت که پتانسیل آنها هنوز به طور کامل کشف نشده است. با پیشرفت صنعت، استفاده از روشنایی با پنل سقفی ال ای دی (LED) نیز گسترش خواهد یافت. اگرچه، در حال حاضر نیز آنها به دلیل مزیت هایشان نسبت به رقبای خود(لامپ های فلورسنت و لامپ های HID) بسیار شناخته شده هستند. از مزایای این نوع نورپردازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کیفیت نور بی عیب و نقص: با توزیع یکنواخت نور، جای تعجبی نیست که این وسایل روشنایی در حال شیوع بیشتر هستند. اما فقط انتشار نور نیست که آنها را برتر می سازد، بلکه کیفیت، شدت و رنگ نور نیز هست. به عنوان مثال چراغ روشنایی پنل ال ای دی شرکت شمیم اندیشه، میزان چشمگیر 110 لومن در هر وات را فراهم می کند.

پنل های ال ای دی (LED) قرار گرفته داخل فضای یک شرکت

• عمر مفید طولانی: لامپ های متال هالیدی وجود دارند که از کیفیت نور بالایی برخوردار هستند، اما نحوه ساخت آنها باعث کاهش این کیفیت با گذشت زمان می شوند. این پدیده به عنوان استهلاک لومن شناخته می شود و روشنایی ال ای دی (LED) مقدار بسیار کمی از آن را دارد. طول عمر پنل های ال ای دی (LED) نود هزار ساعت با درجه نگهداری L70 لومن است. این ویژگی بدان معنی است که ما می توانیم ضمانت 5 ساله را  بدون نگرانی برای پنل ال ای دی (LED) تولید شده در شرکت شمیم اندیشه ارائه دهیم.

• باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود: مانند تمام چراغ های روشنایی ال ای دی (LED)، بهره وری بیشتر انرژی در این نوع لامپ ها به این معنی است که آنها یکی از سبزترین(دوستدار محیط زیست) فناوری های موجود هستند. آنها به اندازه لامپ های متال هالید HID انرژی خود را برای گرم کردن از دست نمی دهند و برای لامپهای با کیفیت برتر از انرژی برق کمتری استفاده می کنند.

• موجب صرفه جویی در هزینه می شود: یکی دیگر از فاکتورهای مهم این نوع فناوری روشنایی این است که با استفاده از انرژی کمتر، در هزینه های بیشتری صرفه جویی می کنید. با کاهش هزینه های تولید و مشوق های اجباری دولت، هرگز زمانی بهتر از حالا برای سرمایه گذاری در این حوضه نبوده است.

• ابزار های مختلف: اگر می خواهید نور را در یک منطقه خاص هدایت کنید، می توان پنل های ال ای دی LED را در یک مکان نصب کرد یا می توان از وسایل در نور آویز یا سایر گزینه های نصب استفاده کرد.

معایب نورپردازی با این نوع پنل ها

برخلاف لامپ های تعویض مستقیم، نورپردازی با پنل های ال ای دی (LED) شیوه نصب و راه اندازی متفاوتی دارد،  این بدان معناست که شما باید از افراد متخصص برای نصب و جدا سازی آن ها کمک بگیرید و به آسانی برخی از لامپ های سنتی و قدیمی نصب و تعویض نمی شوند. اگرچه، در حالی که روشنایی پنل نسبت به سایر راه حل های روشنایی ال ای دی (LED) دارای معایبی است، اما اگر به درستی اجرا شود بسیار مفید و هنوز هم رقبای غیر ال ای دی (LED) خود را شکست می دهد.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه