روشنایی و نورپردازی استادیوم

نورپرداری فضای زمین فوتبال

نورپردازی استادیوم و چراغ  های ال ای دی (LED) استادیوم و همه آنچه باید در مورد آن بدانید.

محتوا پنهان

بخش 1 – چراغ های استادیوم به چه شکل هستند؟

عملکرد چراغ های روشنایی استادیوم چگونه است؟

برای روشنایی و نورپردازی استادیوم از چراغ های ورزشی بسیار قدرتمندی که در ارتفاعات بلند با زاویه پرتوی کوچک نصب می شوند و معمولاً از 12 تا 60 درجه متغیر هستند استفاده می شود. با این زاویه های پرتوی کوچکتر، شدت نور بیشتری در آن زاویه وجود دارد که اجازه می دهد تا نور روشن از ارتفاعات بلند به زمین برسد.

چراغ های روشنایی استادیوم بسته به مکان برگزاری می توانند در ارتفاعات مختلف نصب شوند. زاویه های پرتو بسته به ارتفاع متفاوت خواهد بود. بعضی از آنها ممکن است تا 25 فوت نصب شوند ، اما ارتفاع معمول آن بین 40 تا 60 فوت خواهد بود. برخی از چراغ های استادیوم ، مانند آن هایی که در اماکن مهم ورزشی استفاده می شوند ، ممکن است با ارتفاع بیش از 100 فوت نصب شده باشند در حالی که قادر به تولید نور به اندازه ی بیشتر از 300 قدم هستند ، که واقعا یک کار شگفت انگیز است. در مقابل، بیشتر چراغ های خیابان و چراغ های پارکینگ در محدوده 20 تا 30 فوت نصب می شوند ، با زاویه پرتو به طور قابل توجهی بازتر و 10-20 فوت پیوند نور روی زمین دارند.

آنها در انرژی صرفه جویی می کنند و پویا هستند و به راحتی کنترل می شوند ال ای دی (LED) رهبر جدید چراغ های استادیوم است. می توانید از این لامپ ها  برای زمین های بسکتبال ، بیس بال و فوتبال استفاده کنید.

نحوه نصب چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) – نصب واقعی 16 عدد چراغ استادیوم 500 وات در Escondido Fish and Game Club ، یک باشگاه رقابتی کبوتر سفالی. ما با مطالعه یک عکس کامپیوتری شروع کردیم.

بخش 2 – آنچه باید بدانید

آنچه باید درباره نورپردازی استادیوم بدانید

غرش جمعیت ، فریادهای بزرگ هیجان و عدم اطمینان – اینها همه نمایش های زنده ورزش در یک استادیوم بزرگ است. بدون کمک چراغ های روشن و پرقدرت استادیوم چیزی برای مشاهده وجود نخواهد داشت.

تعداد کمی به جزئیات لجستیکی مانند چراغ و روشنایی در یک استادیوم مملو از انسان فکر می کنند. بسیاری فکر می کنند استادیوم فقط باید به اندازه کافی روشن باشند تا نشان دهد چه اتفاقی دارد می افتد، اما موارد بسیار بیشتری از این وجود دارد. پویایی چراغ های ورزشگاه می تواند یک مسئله بزرگ باشد و اگر می خواهید ورزشگاه یا زمین خود را به درستی روشن کنید ، باید بدانید چه خبر است.

بیایید از قدرت چراغ های ورزشگاه و پویایی آنها در ارائه بهترین تجربه ورزشی برای بازیکنان و طرفداران به طور یکسان استفاده کنیم.

شدت روشنایی چراغ های ال ای دی (LED) برای روشنایی استادیوم چقدر هستند؟

پاسخ: روشنایی چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) از 60،000 لومن شروع می شود و به بالا می رود.

نورپردازی-فضای-تیراندازی-استادیوم

پویایی چراغ های نورپرداری استادیوم

ما ورزشگاه های عظیمی را به ورزش های مختلف اختصاص داده ایم که بخشی قدرتمند از تفریحات ما هستند. در طول روز ، این استادیوم ها بیرون توسط آفتاب روشن می شوند ، اما برای اینکه رویدادهای ورزشی را در زمانی که خودمان می خواهیم و نیاز داریم داشته باشیم، باید از نورپرداری در استادیوم استفاده کنیم.

اما چه چیزی باعث می شود تا چراغ های استادیوم فراتر از یک سری تقلید از نور خورشید با روشنایی کم باشند؟

چراغ های استادیوم با طراحی مناسب به برجسته سازی پویایی بازی کمک می کنند ، و بدون اشباع بیش از حد، نمایش های واضحی از صحنه های کلیدی ارائه می دهند. اگر آن ها فقط استادیوم را با نور (کافی) روشن کنند آن تاثیر مطلوب که بسیاری از مردم آن را می پسندند را نخواهند داشت.

جنبه های عمده ای که بر همه تنظیمات نورپردازی استادیوم تأثیر می گذارد ، زاویه پرتو ، رنگ های روشن ، تابش خیره کننده و مطالعات نورسنجی است.

زاویه های پرتو نورپرداری استادیوم

زاویه پرتو مهم ترین اثر خارجی در روشنایی استادیوم است. اپتیک های سطح بالای این چراغ ها زوایای خاصی را تعیین می کنند. طراحی CAD و ساخت ربات در این لنزهای فوق العاده نوری بسیار دشوار است ، با این حال، وجود نور در مکانی که نیاز دارید یک فاکتور بسیار مهم در نورپردازی استادیوم است.

زاویه پرتو مناسب باعث می شود استادیوم حتی در آن سوی زمین و بدون مکان از دست رفته یا زاویه های ناجور روشن شود. زاویه های اشتباه می توانند نورپردازی استادیوم را خراب کنند یا حتی باعث ایجاد نواحی متقاطع کور شوند که می توانند بازی را مختل کنند. بسته به اندازه زمین و بودجه خود ، می توانید پوشش یک پوشش عالی داشته باشید. زاویه بندی دقیق در حاشیه زمین می تواند به دیده شدن موارد کمک کند.

مساحت پوشش چراغ استادیوم ال ای دی (LED) چیست؟

پاسخ: رایج ترین شیوه نورپردازی استادیوم، استفاده از لنز 30 درجه است. طبقه بندی NEMA 3 که شبیه یک فندک ورزشی 1500 وات است. چراغ ها باید در ارتفاع 30 فوت حدود یک دایره با قطر 50 فوت ایجاد کنندو  در 50 فوت تقریباً یک دایره نور خوب با قطر 70 فوت ایجاد کنند.

چراغ های نورپرداری استادیوم چقدر باید بالا نصب شوند؟

A: چراغ های استادیوم باید از 40 فوت برای 500 وات و حدود 60 فوت و بالاتر برای 1000 وات یا 1200 وات نصب شوند

جدول فاصله چراغ های استادیوم از زمین

در اینجا زاویه پرتو 30 درجه در 3 ارتفاع است. 30 فوت ، 45 فوت و 60 فوت. نمودار اول قرائت واقعی FC را در یک شبکه 45*45 به ما نشان می دهد. شما می توانید ببینید که شدت نور در 30 فوت بالا است و باعث ایجاد FC بسیار بالا در یک منطقه کوچک می شود. در 45 فوت و 60 فوت ، نور الگوی بسیار طبیعی تری دارد. به خصوص در ناحیه 45 فوت نقطه حساس خوبی برای روشنایی زمین های ورزشی است. ارتفاع 60 فوت در کاربردهای وسیع بهترین خواهد بود. در 60 فوت یا بالاتر در برنامه های ورزشی ، ممکن است بهتر باشد تا لنز 20 درجه ای که در 750 وات ، 1000 وات یا 1200 وات موجود است پایین بیایید.

نمودار بعدی شبیه به نموداری است که در بالا به آن اشاره شده، ولی فقط با استفاده از دایره های 10 فوت برای درک راحت تر از فاصله. در نمودار بالایی سمت راست ، قطر 75 عدد FC کمتر از 10 فوت است. در زیر ایزولین ها را در فاصله 50 فوتی مشاهده می کنیم. این به طور کلی نشان می دهد که نور چگونه افت می کند ، اگرچه از نظر چشم یک انسان غیر متخصص این اعداد آنچنان چشمگیر نیستند ، بنابراین رفتن از 14 به 29 تفاوت اساسی نخواهد داشت.

ناحیه پوشش توسط لامپ 500 ولت در فاصله 50 فوتی توسط یک لنز 30 درجه

این تصویر یکی از چراغ های ورزشگاه نیست. این یک نور با زاویه دید گسترده تر است ، اما بما یک ایده می دهد درمورد این که نورپردازی ما در عمل و به چشم چگونه باید باشد تا این که در یک نمودار به آن پرداخته شود.

فضای پوشش دهنده یک لامپ

در اینجا زاویه پرتو نور استادیوم 40 درجه با ارتفاع 45 فوت وجود دارد. این یک شبکه 60*60 است بنابراین کمی بزرگتر از 30 درجه ای است که در بالا ذکر شده. می بینید که نور حتی به گوشه ها و فرای محوطه نیز می رود. بنابراین جایی که 30 درجه معمولاً در 40-60 فوت ایده آل است ، 40 درجه در فضای 30-45 فوتی برای پوشش مناسب است. اگرچه باز هم بسته به هدف این شیوه در هر جایی قابل استفاده است.

ناحیه پوشش 40 درجه، 500 وات، 40 درجه، فاصله 45 فوت

بخشی از بخش 2 یا یک بخش جدید؟ چیزهای دیگری که باید بدانید

چگونه بهترین نوع چراغ های ال ای دی (LED) را برای استفاده در نورپردازی استادیوم انتخاب کنیم؟

به دنبال کیفیت باشید

استفاده از محصولات با کیفیت برتر دارای مزایای آشکاری است. وقتی صحبت از چراغ های ال ای دی (LED) می شود ، به دنبال اجزای سطح بالا برای خریدهای خود باشید. مهم ترین بخش یک چراغ ال ای دی (LED) درایور ال ای دی (LED) آن است و استفاده از محصولات یک تولید کننده سطح بالا به این معنی است که شما یک چراغ ال ای دی (LED) دارید که برای مدت طولانی به درستی کار می کند. درایور با کیفیت بالاتر به معنای نگهداری کمتر در طولانی مدت و آگاهی به این است که نور همانطور که برنامه ریزی شده بدون خرابی و بی نظمی مانند سوسو زدن و از دست دادن قدرت کار خواهد کرد. چراغ های ال ای دی (LED) با ماژول های پیشرفته همچنین باعث افزایش دوام و کارایی طولانی مدت می شوند.

اطمینان حاصل کنید که چراغ ها در مقابل آب و هوا مقاوم هستند؟

چراغ های استادیوم اغلب در فضای باز و در معرض رطوبت ، باران ، رطوبت و غیره تنظیم می شوند که می تواند برای لوازم الکترونیکی مخرب باشد. اطمینان حاصل کنید که چراغ هایی با درجه ضد آب بودن IP65 یا بالاتر خریداری کنید تا اطمینان حاصل شود که در برابر این عناصر مقاومت می کنند. چراغ های ذکر شده UL این اطمینان را به شما می دهند که بدانید چراغ خریداری شده توسط یک سازمان ایمنی مستقل برای ایمنی تأیید شده است.

به دنبال شاخص رندر رنگ بالاتر باشید

Color Rendering Index (CRI) توانایی نور را برای ارائه رنگی دقیق از یک جسم اندازه گیری می کند. CRI بالا به این معنی است که رنگ اشیایی که در زیر آن نور دیده می شوند بسیار نزدیک به رنگی هستند که در زیر نور ایده آل یا طبیعی دیده می شود. به دنبال چراغ هایی با درجه CRI 75 و بالاتر باشید.

رنگ روشن

در رنگ روشن گزینه های مختلفی وجود دارد ، اما 5000K سفید خالص است و رنگ انتخابی برای محیط های ورزشی است. به رنگ چراغ ها هم چنین دمای کلوین یا دمای مرتبط با رنگ (CCT) نیز گفته می شود. CCT در نورپردازی استادیوم اقدامی است که اغلب نادیده گرفته می شود. رنگ استاندارد پرتو سفید یک عنصر اصلی بوده است ، اما بسته به تاثیری که شما می خواهید نور ایجاد کند ممکن است شما به رنگ ملایم تری نیاز داشته باشید.

تابش خیره کننده

کاهش تابش خیره کننده یک عامل اصلی است. درخشش خیره کننده می تواند یک بازی را مختل و تجربه مخاطب را خراب کند. همه چراغ ها از جمله لنزهای نوری پیشرفته و دارای محافظ دارای تنظیمات داخلی برای تابش خیره کننده هستند، همچنین برای کاهش تابش خیره کننده در چیدمان و وضعیت روشنایی استادیوم خاص خود، به درک مناسبی از زاویه ها و ترکیبات شدت نور برای روشنایی خود نیاز خواهید داشت.

بخش 3: برنامه ریزی آن

طراحی نورپردازی ال ای دی (LED) استادیوم شما

چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) خودتان!

نورپردازی به خودی خود یک هنر است و چراغ های استادیوم نیز تفاوتی ندارند. رویدادهای ورزشی معمولاً یک امر کاملاً شخصی است و باعث ایجاد پیوند در میان دوستان و خانواده ، همکلاسی ها و همکاران می شود زیرا آنها مورد علاقه های خود را تشویق می کنند. دیدن همه چیز بطور واضح و روشن، بخشی حیاتی از بازی است.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: چراغ های موجود را مقاوم سازی و تقویت کنید یا چراغ های جدیدی را نصب کنید؛ و آیا چراغ های موجود انقد کالیبره هستند تا یک تحربه ایده آل نهایی را ارائه دهند؟

برای چراغ های موجود ، ما سعی می کنیم چراغ های ورزشی قدیمی را در صورت لزوم با یک چراغ برابر یا روشن تر مطابقت دهیم. چراغ ورزشی 1500 وات بسیار رایج ترین وسیله نصب شده در 40 سال گذشته است. برای این منظور ، یک چراغ استادیومی ال ای دی (LED) 500 واتی وجود دارد که از پایه طراحی شده است تا بتواند جایگزین مناسبی برای زاویه های پرتو و کلن همه چیز باشد، این لامپ 1000 وات را ذخیره می کند و محیط را روشن تر می کند. انجام این یکی آسان است.

نصب یک لامپ جدید؟

ارتفاع روشنایی استادیوم در هر کاربرد متفاوت است و به همین دلیل با زوایای مختلف پرتو ارائه می شوند. چراغی که در ارتفاع 30-40 فوت قرار داده می شود ممکن است از زاویه پرتو 30 درجه استفاده کند که به دلیل نیاز برنامه است. انتخاب زاویه نور و نور مناسب به اندازه منطقه تحت پوشش نور، به نیاز روشنایی روی زمین و ارتفاع چراغها بستگی دارد. ایجاد یک برنامه برای نورپرداری استادیوم مناسب مهم است، بنابراین برای برنامه ریزی خود با یک متخصص روشنایی تماس بگیرید.

مطالعات فوتومتریک اغلب برای اطمینان از اینکه نتیجه نهایی واقعاً موثر است استفاده می شود. یک متخصص روشنایی می تواند این موارد فوتومتریک غالباً بدون هزینه را بررسی و طراحی کند.

طراحی فوتومتریک چراغ های روشنای استادیوم

فوتومتریک اندازه گیری نحوه درک نور توسط چشم است. این میزان روشنایی و همچنین تغییرات در روشنایی ناشی از حرکت یا سایر نیروها را اندازه گیری می کند.

برای این، یک آزمون آزمایشی از قبل اندازه گیری شده یک روش معمول است. تجهیزات مناسب ابزارهای قدرتمندی برای تنظیم دارند تا شما بتوانید چراغ ها را در حین تست نظارت و جابجا کنید.

بخش 4: محل استفاده ی چراغ های روشنایی استادیوم

از کجا می توان از نور ال ای دی (LED) برای نورپردازی استادیوم استفاده کرد.

با ده ها رویداد ورزشی مختلف و مکان های مختلفی که آنها را برگزار می کنند، انواع مختلف و مناطق روشنایی استادیوم می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند. در حالی که تقریباً می توان ترکیبات نامحدودی داشت ، اما ورزشهای اصلی به نمایش پیکربندیهای اصلی کمک می کنند. بیایید به بررسی آنچه ممکن است برای نمایش های بزرگ در استادیوم نیاز داشته باشید بپردازیم.

1. استادیوم های فوتبال در فضای باز

بیشتر استادیوم های فوتبال در فضای باز هستند ، بنابراین برای اطمینان از اینکه بازی ها تا غروب خورشید به پایان نمی رسند ، چراغ ها حیاتی هستند. تمرکز چراغ ها در یک استادیوم فوتبال باید زمین را از دید مخاطبان برجسته کند. زاویه بسیاری از لبه های استادیوم به این معنی است که شما باید زاویه نوری را که استفاده می کنید درک کنید. علاوه بر زاویه ، استادیوم های فضای باز باید از ضد آب بودن چراغ هایشان اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به سیستم تهویه مناسب نیاز دارند.

با وجود چنین پوشش وسیعی ، تابش خیره کننده بیش از حد توسط هر چراغ ممکن است طاقت فرسا شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که درجه خیره کنندگی لامپ های شما پایین است.

نصب واقعی در City of Redlands California. نورپرداری استادیوم توسط لامپ های 500 وات به همراه چراغ های منطقه ای 450 وات Pro II. زمین فوتبال چند کاربردی.

نورپرداری فضای زمین فوتبال

2. زمین های تنیس یا زمین های بسیار صمیمی Pickleball

زمین های تنیس بسیار بیشتر محصور شده اند ، هم از نظر اندازه زمین و هم از نظر نحوه حصارکشی برای جلوگیری از ورود توپ ها به محوطه تماشاگران در یک منطقه متراکم. بسیاری از زمین های تنیس ساختمان ها را روشن می کنند، زیرا آنها مرکز اصلی باشگاه های کشور و جوامع خصوصی زندگی هستند. شما باید از آلودگی نوری و روشنایی زیاد در فضا خودداری کنید. تلاش متمرکز ، تمرکز به وسط زیمن با نور و استفاده از چراغ های کوچکتر و چندگانه می تواند بهترین راه شما برای پیشرفت باشد. pickball به سرعت به یک ورزش بزرگ تبدیل می شود و نورپردازی خوب نیز به همان اندازه مهم است. با توجه به فشرده بودن این زمین ها، نورگیری برابر و طبیعی بسیار حیاتی است.

3. زمینه های کریکت و بیس بال باز

کریکت و بیس بال دو خصوصیت مشابه دارند: هر دو غالباً در خارج از خانه هستند و ساختار حرکات منظمی دارند. مانند استادیوم فوتبال، بیرون از خانه بودن محیط ورزش  به معنای طیف گسترده ای از چراغ های مقاوم در برابر آب و هوا و بادوام است. برای حرکات، شما تعادل یکنواخت چراغ ها را می خواهید تا بتواند محیط را بدون توجه به جایی که توپ و بازیکنان به هم می رسند  بطور مساوی روشن کند. جایی که این دو زمینه در آن با هم اختلاف دارند غلظت نور است. بیس بال تمرکز بیشتری بر روی مناطق ایستادن خواهد داشت، در حالی که از محوطه خارجی زمین بازی فقط هنگام ضربه های بزرگ و قدرتمند استفاده می شود. کریکت حرکت پویاتر و مدت زمان حرکت طولانی تری دارد ، اما هنوز هم به مکان توپ و جایی که دونده ها هنگام بازی به آنجا می روند، توجه دارد.

4. زمین های بسکتبال داخلی

بسکتبال یک ورزش منحصر به فرد است زیرا تقریباً همیشه در فضای سر بسته و در سطح حرفه ای انجام می شود. این پویایی نور را تغییر می دهد زیرا شما هیچ نور طبیعی برای استفاده ندارید. بسکتبال نیز با حرکات تقریباً ثابت، سریع و پویا همراه است. این بدان معنی است که پخش چراغ شما نیاز به ایجاد روشنایی مساوی در زمین دارد. محوطه بسته و دربسته زمین و کف صیقلی آن به این معنی است که باید در انتخاب میزان روشنایی محتاط باشید تا خیره کنندگی زیادی در زمین ایجاد نکنید.

همچنین محیط سربسته به این معنی است که فضای کافی برای قرار دادن چراغ ها در بهترین مکان خود ندارید. بسیاری از چراغ های سقفی استفاده می کنند که به نصب دقیق تری نیاز دارند. بسیاری از مواردی که در روشنایی زمین بسکتبال صدق می کند باید در زمین هاکی نیز رعایت شود، که هم دارای سطوح بازتابنده و هم یک محیط سربسته داخلی به عنوان دو فاکتور اصلی است که باید در نظر گرفته شود.

5. زمین های آرام گلف

زمین های گلف یک پویایی منحصر به فرد دارند. در حالی که بیشتر مردم گلف را در طول روز بازی می کنند، بازی در یک شب راحت و خنک، روشنایی یک زمین گلف را به یک نیاز اصلی تبدیل می کند. زمین های گلف از عظیم ترین محیط های بازی هستند که شامل تپه ها و موانع زیادی هستند. جنبه مثبت قضیه این است که بازی آرام گلف، همراه با تماشاگران کمتر، محدودیت های کمتری در زمینه نورپرداری استادیوم ایجاد می کند. شما می توانید هر مکانی که می خواهید را روشن کنید، و نور چراغ ها را بطور گسترده و غیر متمرکز پخش کنید تا  محیط بزرگتری را روشن کنید و هنوز هم به روشنایی مورد نیاز برای بازی بعد از روشنایی روز دست پیدا کنید.

6. هرجایی که شما به روشنایی نیاز دارید.

با یک نقطه متمرکز به قطر 30 تا50 فوت ، می توان از لامپ های 500 وات و یا از لامپ های  1200 وات برای مناطق به قطر 70 تا200 فوت استفاده کرد.

نورپرداری فضای استادیوم با چراغ 500 وات

چرا برای نورپرداری استادیوم به لامپ های ال ای دی (LED) رو بیاوریم؟

اگر چند سال پیش بود این بخش بجای بخش 5 بخش 1 نام می گرفت. اما اکنون اکثر مردم مزایای لامپ های  ال ای دی (LED) را درک می کنند برای همین این بخش به پایین ترین قسمت منتقل شده اما هنوز هم به مانند همیشه مهم است.

نورپرداری فضای استادیوم با چراغ های LED

روشنایی نقش مهمی در استادیوم ها، مناطق و سایر اماکن بزرگ بازی می کند. این نه تنها برای افرادی که در جایگاه تماشاگران هستند صدق می کند ، بلکه برای کسانی که در مقابل جمعیت حضور دارند نیز مهم است. نور مناسب کلید عملکرد خوب ورزشکاران داخل زمین یا نوازندگان روی صحنه است. خواه این رویداد یک ورزش، کنسرت، یا یک مسابقه باشد ، چراغ های ال ای دی (LED) استادیوم به لذت بخشیدن به این رویداد برای همه افراد حاضر کمک می کند.

چرا چراغ های ال ای دی (LED) بهتر از سایر منابع روشنایی سنتی برای نورپرداری استادیوم هستند؟

منابع نوری سنتی مانند لامپ های رشته ای ، فلورسنت و HID به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده در این چراغ ها در گرم شدن کره زمین و آلودگی موثر هستند. چنین چراغ هایی دارای جیوه ، سرب و سایر مواد خطرناک هستند. این لامپ ها همچنین اشعه ماورا بنفش تولید می کنند. همه این موارد می تواند برای تماشاگران و بازیکنان و هر کس دیگری که در این استادیوم ها حضور دارد مضر باشد. با چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) چنین خطری وجود ندارد. این لامپ ها فاقد این مواد خطرناک هستند، اشعه ماورا بنفش تولید نمی کنند و با استفاده از بیش تر از 90 درصد توان ارائه شده به عنوان خروجی نور ، در تولید نور از انرژی برق بسیار کارآمد تر هستند.

بهره وری انرژی هزینه های خود را جبران می کند.

چراغ های ال ای دی (LED) بسیار کارآمدتر از فناوری های روشنایی قبلی هستند ، که منجر به تفاوت زیادی در میزان مصرف برق در هر دستگاه است. یک چراغ استادیومی 500 وات ال ای دی (LED) می تواند جایگزین چراغ استادیوم متال هالید 1500 واتی شود ، در واقع 1000 وات در هر لامپ به علاوه توان تخلیه شده توسط بالاست اصلی صرفه جویی می شود. اکنون شما با استفاده از حدود یک سوم قدرت نور متال هالید قبلی ، یک چراغ کافی و مناسب دارید. با توجه به اینکه نورپرداری استادیوم معمولاً شامل چندین وسیله ثابت روی چند قطب است ، صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار زیاد است. با تعویض 40 لامپ ثابت ، در نهایت حدود 40000 وات انرژی صرفه جویی می شود.

نصب چراغ های کاملاً جدید، به ویژه هنگامی که کل محیط یک استادیوم و یا بیشتر از آن را پوشش می دهند، می تواند هزینه سنگینی داشته باشد. برای جبران این هزینه ها، به تعدادی مزیت نیاز دارید که این هزینه ها را جبران کنند. بازده انرژی ال ای دی (LED) ها یک مزیت واضح است که در نهایت می تواند هزینه های خود را بپردازد و سود آور باشد.

ال ای دی (LED) ها در مقایسه با انواع دیگر لامپ های مورد استفاده در نورافکن های بزرگ کسر کم تری از انرژی را جذب می کنند. با داشتن قبض های برق ارزان تر شما پس انداز و بودجه بیش تری خواهید داشت. هر چه لامپ های با دوام بیشتری نصب کنید باعث صرفه جویی بیشتری در هزینه خواهید داشت. هرچه زودتر به سمت لامپ های LED بروید ، زودتر می توانید از پرداخت قبض های گران و هزینه بر خود داری کنید.

عمر طولانی و هزینه نگهداری کم

طول عمر لامپ های ال ای دی (LED) بسیار طولانی تر از هر یک از فناوری های قدیمی روشنایی است. برخی از آنها تا بیش از 100000 ساعت عمر می کنند. شبانه 6 ساعت و در طول 7 روز هفته که در مجموع تا 45 سال می توانید از این لامپ ها استفاده کنید، در این بازه زمانی لامپ های معمولی باید 8 بار یا بیشتر تعویض شوند. بسته به بالاست مورد استفاده ، ممکن است هر 2-3 سال تعویض شوند. یا اگر واقعاً خوش شانس باشید ، ممکن است 10 سال دوام بیاورند، به این معنی که هنوز 4 بار تعویض بالاست می کنید. هزینه های تعویض لامپ و بالاست هم چنینم به هزینه مادام العمر این فن آوری های قدیمی نیز می افزاید.

صحبت از تأثیر مثبت بر روی کیف پول شما میشود، چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) بسیار با دوام تر هستند و قابلیت نگهداری راحت تری نسبت به سایر چراغ های سنتی دارند

طبیعتاً هیچ سیستمی بدون مشکل نیست ، خصوصاً در زمینه ای که هزاران متغیر می توانند روی چیزها تأثیر بگذارند. پیش تر گفته شد ، ال ای دی (LED) ها در مقایسه با چراغ های قدیمی نیازی به نگهداری پیچیده یا تعویض مکرر ندارند. ولی سیستم های کنترل فشار را تحت نظر داشته باشید ، این سیستم ها هر 5-10 سال یکبار به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. نگه داری این سیستم ها در وضعیت مطلوب اقدامی مناسب برای جلوبودن از  بروز مشکلات در آینده است.

قابلیت تنظیم نور

چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) راه حل های کم نور 10-0 ولت برای نورپرداری استادیوم ارائه می دهند. رویدادهای مختلف ممکن است به نورپردازی متفاوت ، حتی در یک مکان مشابه ، احتیاج داشته باشند. برخی از رویدادها حتی در هنگام وقوع به روشنایی خاصی نیاز دارند زیرا از غروب خورشید تا شب ادامه پیدا می کنند. با قابلیت تنظیم نور امکان تغییر در نورپردازی در هنگام این تغییرات میسر است. این امر نه تنها به ارائه نتایج نهایی متفاوت با نور یکسان کمک می کند، بلکه می تواند با کاهش مصرف انرژی در هنگام کم شدن نور، به کاهش هزینه های انرژی نیز کمک کند.

منبع تغذیه یکپارچه

هیچ بالاست خارجی برای افزایش استفاده از انرژی وجود ندارد ، این قابلیت چراغ ها را به صرفه و اقتصادی می کند. این امر همچنین به جمع و جور و سبک بودن تجهیزات نور پردازی استادیوم ال ای دی (LED) در مقایسه با تجهیزات چراغ استادیوم HID کمک می کند. به عنوان مثال ، یک چراغ استادیوم متال هالید 1500 وات احتمالاً حدود 55-60 پوند خواهد بود ، در حالی که LED استادیوم Pro Light 500 وات قابل مقایسه تنها 35 پوند ، حدود 40٪ سبک تر است.

کاهش آلودگی نوری

در حالی که استادیوم های بزرگتر و تجاری در عمق مناطق مرکزی شهرهای بزرگ قرار دارند ، بسیاری از انواع دیگر استادیوم ها در محله های مسکونی قرار دارند. این امر باعث می شود آلودگی نوری یکی از نگرانی های مهم جوامع نزدیک این استادیوم ها باشد مخصوصا برای افرادی که سعی دارند شب ها خواب راحتی داشته باشد. ال ای دی (LED) ها کاهش شدیدی در آلودگی نور دارند. فوکوس دقیق ال ای دی (LED) ها در جایی که به آن نیاز دارید ، با سرریز بسیار کمتری به مناطق اطراف و آسمان شب همراه است.

با استفاده از ال ای دی (LED)ها ، نور بازی های اواخر شب به پنجره های خانه های اطراف نمی تابند ، ساکنان را راضی نگه می دارند و یک جامعه حمایت کننده برای شما به وجود می آورند. با توجه به اینکه استادیوم های ورزشی غالباً مرکز اصلی افتخار و توجه برای یک جامعه کوچکتر هستند ، توجه متقابل به نیازهای مردم و جامعه یک اقدام عالی است.

زاویه نورپردازی استادیوم با چراغ های LED

بخش 6 – موارد اضافی برای روشنایی استادیوم

سایر ایده های نورپرداری استادیوم برای یک ورزشگاه

این فناوری می تواند انقلابی در نحوه نورپرداری استادیوم شما با چراغ های استادیوم ایجاد کند. عوامل مهم زیر را بررسی کنید.

کنترل دیجیتال

یک نکته قوی که مردم غالباً از آن چشم پوشی می کنند ، قدرت ال ای دی (LED) ها برای ادغام بهتر در سیستم های دیجیتال است. لامپ های 0 تا 10 ولت را می توان با برد های DMB یا DALI و یا فناوری بی سیم zigbee استفاده کرد. کنترل دیجیتال ممکن است یک مزیت کوچک به نظر برسد ، زیرا سوئیچ های برق چه آنالوگ باشند و چه دیجیتال به خوبی کار می کنند. با این حال ، هنگامی که بتوانید چراغ های خود را از راه دور در تلفن هوشمند شخصی خود کنترل کنید ، کنترل دیجیتال می تواند به یک مزیت عظیم تبدیل شود. کنترل دیجیتال همچنین می تواند سطح کنترل عظیمی در میزان غییرات نور را فراهم کند. قابلیت تنظیم میزان نور چراغ ها به صورت دقیق و ذره ای به شما امکان می دهد میزان نور دقیق مورد نظر خود را داشته باشید،  تا با تغییر آب و هوا و سایر متغیرها سازگار شوید.

اگر می خواهید نورپرداری پیچیده نیز داشته باشید، می توانید تأیین کنید که چه مناطقی از سیستم روشنایی روشن شوند این قابلیت به شما امکان این را می دهد تا فقط مناطقی را روشن کنید که خودتان می خواهید مانند اوقاتی که در حال تمرین و یا تعمیر و بازسازی هستید.

RGB

چراغ های قرمز ، سبز و آبی می توانند در داخل تاسیسات استادیوم ها تعبیه شوند. آنها گران هستند اما می توانند تاثیر ارزشمندی بر روزی نمایش ها و تجربه کلی هواداران داشته باشند.

یک پرنده نشسته بر بروی چراغ LED استادیوم

آینده نورپردازی استادیوم ها با استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) چگونه است؟

چراغ های ال ای دی (LED) آینده سیستم روشنایی استادیوم ها هستند. بسیاری از مجموعه های بزرگ ورزشی درحال حاضر مقاوم سازی استادیوم ها را با چراغ های ال ای دی (LED) به جای فناوری های قدیمی HID آغاز کرده اند، استادیوم هایی مانند پارک پتکو در سن دیگو در سال 2016 پروسه تبدیل تمام چراغ های استادیوم به ال ای دی (LED) را انجام داده اند و سایر زمین های این کشور نیز این روند را دنبال کرده اند. انتظار می رود با زیاد شدن موجودی لامپ های ال ای دی (LED) تا سال 2023، بازار روشنایی استادیوم با این نوع لامپ ها بیش از 40 درصد رشد کند. مهاجرت به سمت استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) در مقیاس بزرگ راهگشایی برای استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) در مقیاس کوچکتر است. اکنون دانشگاه ها ، مدارس ، پارک ها و مکان های دیگر به دلیل کیفیت ، عمر طولانی و صرفه جویی هایی که چراغ های استادیوم ال ای دی (LED) فراهم می کنند در تلاشند تا از این نوع لامپ ها استفاده کنند.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه