نورپردازی کلاس های آموزشی با لامپ های ال ای دی (LED)

نگاه رو به پایین به یک استودیو سازنده در مرکز هنر

نورپردازی پر نور و شاداب کلاس های آموزشی آینده بهتری را برای دانش آموزان فراهم می کند!

محتوا پنهان
1 مزایای ال ای دی (LED) ها به خوبی مطالعه و مستند شده است در نورپردازی کلاس ها از آن ها استفاده کنید.

مزایای ال ای دی (LED) ها به خوبی مطالعه و مستند شده است در نورپردازی کلاس ها از آن ها استفاده کنید.

لامپ های ال ای دی (LED) باعث روشنایی مغازه ها و خانه ها و پایداری رد پای ما می شوند.

در حال حاضر ما می دانیم که کا، عملکرد و فعالیت انسان در محیط هایی که با نور ال ای دی (LED) روشن می شوند بسیار سالم تر وبهتر است.

بدون شک، فناوری ال ای دی (LED) به تغییر سبک زندگی و دنیای ما ادامه خواهد داد.

پس چرا باید دانش آموزان و معلمان ما هنوز مقدار قابل توجهی از روزهای خود را در کلاس ها و مدارس زیر چراغ های فلورسنت کسل کننده و تاریخ دار سپری کنند؟

کلاس آموزشی خالی از دانش آموز

یک نمونه مطالعه حاصل از 90 مدرسه در انگلستان در سال 2009 نشان داد که “نور سوسو کننده نامحسوس تولید شده توسط یک لامپ 100 هرتزی فلورسنت” در داخل کلاس ها می تواند باعث “ناراحتی و اختلال در عملکرد کار” شود.

نتایج مطالعه نشان داد که این نوع رایج نورپردازی کلاس های آموزشی با تابش تابش خیره کننده ای که دارد، می تواند منجر به سردرد شود و به دلیل کنترل ناکافی بر نور ، بر توانایی بصری تأثیر منفی بگذارد.

مدارس مورد مطالعه به طور متوسط ​​حدود 84٪ روشنایی فراتر از سطح راحتی بینایی دارند.

دانش آموزان و معلمان سالها و سالها را در داخل ساختمان مدرسه می گذرانند و تمام روز در اتاق ها و راهروهای روشن شده با لامپ های فلورسنت خود جابجا می شوند.

آنها به اندازه هرکسی لیاقت مزایای نور ال ای دی (LED) را دارند.

تبدیل سیستم روشنایی فلورسنت قدیمی مدرسه به سیستم جدید نورپردازی ال ای دی (LED) قابل تنظیم می تواند بر عملکرد، نمرات، روحیه، تمرکز و اعتماد به نفس دانش آموزان در طول زمان تأثیر بگذارد.

بنابر این ما با یک حرکت می توانیم بازدهی کل محیط یادگیری را افزایش دهیم.

کلاس آموزشی خالی از دانش آموز

تحقیقات نشان داده است که تنظیم درجه حرارت رنگ نور متناسب با زمان روز می تواند تأثیر مثبتی بر ریتم شبانه روزی ما از خلق و خوی گرفته تا کیفیت خواب داشته باشد و همچنین تأثیرات مثبتی بر تمرکز و آرامش دانش آموزان دارد که بر حفظ و یادآوری تأثیر می گذارد.

نورپردازی سنتی یک کلاس را در نظر بگیرید:

معمولاً یک اتاق کوچک وجود دارد که زیر یک سقف دارای لامپ های فلورسنت است که توسط دسته ای از کلیدهای روشنایی کنار در کنترل می شود و شاید چند پنجره نیز در آن وجود دارد و در این اتاق نور طبیعی و با کیفیت زیادی وجود ندارد و فقط توسط نورهای با کیفیت معمولی احاطه شده.

در نورپردازی کلاس کمی سو سو زدن وجود دارد و معلم همیشه درگیر این است که کدام چراغ ها را روشن کند تا بتواند به مقدار نور مناسب دسترسی پیدا کند

هم چنین باید پرده های کلاس نیز تنظیم شونند تا بتوان در کلاس به یادداشت برداری پرداخت و یا از پروژکتور استفاده کرد، این وضعیت هیچ گاه مطلوب نبوده و حل این مشکلات ناشی از نورپردازی منسوخ شده و قدیمی حتی با استفاده از تخته های تدریس، صفحات نمایش و پروژکتور های با تکنولوژی پیشرفته  نیز خیلی راحت تر نمی شود.

با کنترل دقیق میزان روشنایی توسط لامپ های ال ای دی(LED)، یک معلم می تواند بلافاصله یک محیط یادگیری چند منظوره را برای دانشجویان و هر فعالیتی بهینه کند.

معلم های ریاضی و انگلیسی می توانند برای تقویت تمرکز کوتاه مدت و هوشیاری دانش آموزان برای تمرینات متمرکز، مانند تست ها و مقاله نویسی، یک نور خنک سفید سرد را انتخاب کنند.

معلم تاریخ می تواند چراغ های عقب اتاق را کم نور کند تا همه نگاه ها برای ارائه دانش آموزان به سمت جلو منحرف شود.

معلم علوم می تواند میزان نور را به میزان مورد نیاز کم کند تا در صفحه هیچ درخشش و انعکاس نوری وجود نداشته باشد و همه بتوانند هنگام سخنرانی او یادداشت های خود را ببینند.

معلم تربیتی می تواند برای ایجاد فضای آرامش بخش تر از نور سفید گرمتری استفاده کند تا چشمان دانش آموزان به طور طبیعی تنظیم شده و با آرامش بیشتری در کلاس حضور داشته باشند و هنگام پایان تدریس و روشن شدن کامل چراغ ها چشم هایشان کم تر اذیت شود.

زمانی که معلم ها یک cd را به کلاس می آوردند به یاد می آورید در آن هنگام همه می فهمیدند که قرار است یک فیلم آموزشی ببینند. بچه های آینده نیز وقتی معلم نور گرم اتاق را کم می کند به این موضوع که قرار است یک فیلم آموزشی ببینند پی میبرند.

دانش آموزان جمع شده دور یک میز

ممکن است به نظر برسد که ایجاد این تغییرات نورپردازی کلاس برای مدارس هزینه بر است، اما فناوری ال ای دی (LED)  در نقطه ای قرار دارد که گزینه های زیادی قرار دارند.

کیت های مقاوم سازی به گونه ای طراحی شده اند که به سرعت و به راحتی لامپ های فلورسنت قدیمی را با لامپ های ال ای دی (LED) مدرن جایگزین می کنند.

ایجاد به روزرسانی مانند همیشه آسان است و مدارس جدید می توانند با صرف هزینه کم به سیستم های روشنایی ال ای دی (LED) مجهز شوند.

چراغ های ال ای دی (LED) این مزیت را دارند که از مواد غیر خطرناک ساخته شده اند و کاملاً قابل بازیافت هستند. این چراغ ها پس از چند سال هزینه های خود را پرداخت می کنند و به مدارس کمک می کنند تا ساختمان هایی با صرفه جویی در انرژی باشند، که در نهایت به صرفه جویی در هزینه برای همه منجر می شود.

ایجاد این تغییرات در نورپردازی کلاس به اندازه شیوه نورپردازی رایج است و اغلب نادیده گرفته می شود، اما تأثیرات آن عمیق است.

این تغییر می تواند به معلمان یک بعد اضافی برای کلاسهای درس خود بدهد و دانش آموزان می توانند در یک محیط یادگیری بی نهایت بهتر یک تجربه یادگیری جدید و پویاتر حضور داشته باشند.

فقط اعمال تغییر در محیط برای فعالیتهای مختلف می تواند اهمیت توجه به محیط پیرامون را به دانش آموزان بیاموزد و دانش آموزان و معلمان ممکن است در پایان روز احساس خستگی جسمی و روحی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور چراغهای فلورسنت برای مدت طولانی را نداشته باشند. روشنایی ال ای دی (LED) در حال حاضر بخشی از آینده ما است و همچنان بر کیفیت زندگی ما تأثیر می گذارد. مزایای آن را باید برای نسل های بعدی نیز در نظر گرفت.

دانش آموزان جمع شده دور میز

با داشتن تمرکز بهت، هم دانش آموزان و هم معلمان عملکرد بهتری دارند وحضور بهتری در کلاس دارند، همراه با درگیری فعال تر در کلاس، روحیه و اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد.

با روحیه و اعتماد به نفس بهتر، نمرات بهبود می یابد. و با کسب نمرات و عملکرد بهتر، آینده آنها بسیار درخشان تر خواهد بود.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه