20 جشنواره نورپردازی چشم نواز که شما باید تماشا کنید

Circle of Light Festival جشنواره نورپردازی

از جشنواره آتشین Las Fallas در اسپانیا گرفته تا جشنواره دیدنی و جذاب Great Wisteria در توکیو، در اینجا 20 جشنواره نورپردازی برتر نور تماشایی وجود دارد که در طول زندگی باید از آنها بازدید کنید.

1- نمایش زنده خانه اپرای سیدنی، بزرگترین جشنواره نورپردازی در استرالیا

جشنواره نورپردازی vivid sydney

جشنواره ی نور پردازی که در آن هنر، فناوری و تجارت به هم نزدیک می شوند.

این یک جشنواره سالانه نور در فضای باز با اجراهای برجسته از نوازندگان محلی و بین المللی، همراه با گفتگوهای عمومی متفکران خلاق است.

وقتی شهر مثل یک دنیای افسانه ای می شود، خانه اپرای سیدنی و دیگر مکان های دیدنی در شب را می بینید که روشن می شوند.

چه انتظار می رود: نورپردازی در مقیاس بزرگ، نمایش نور لیزر و پیش بینی نقشه برداری سه بعدی با مجموعه ای از مجسمه های هنری نور همه گیر در مسیرهای پیاده روی از طریق محوطه های کنار آب باغ گیاه شناسی سلطنتی، بندر دارلینگ و دیگر مناطق دیگر.

چه زمان: هر ماه مه – ژوئن به مدت 23 روز

کجا: سیدنی، استرالیا

2- جشنواره نورپردازی در آمستردام هلند

Amsterdam Light Festival فستیوال نورپردازی

جشنواره زمستانی نور، هنر و آب در مرکز تاریخی آمستردام، این جایی است که می بینید کانال های پیش پا افتاده در این شهر زنده می شوند، با استفاده هوشمندانه از بازتاب های آب به عنوان آینه برای تقویت اثر آن. در طول جشنواره از قایق های موجود در کانال می توان بهترین لذت را برد.

چه انتظار می رود: تورهای پیاده روی یا 75 دقیقه سواری توسط قایق های موجود در کانال در طول مسیر، با مجسمه های روشن و تاسیسات معلق روی رودخانه، که توسط هنرمندان، طراحان و معماران مشهور بین المللی ایجاد شده است.

چه موقع: هر نوامبر – ژانویه

کجا: آمستردام، هلند

3. جشنواره نورپردازی دروازه براندنبورگ در برلین، آلمان

Festival of Lights فستیوال نورپردازی

به مدت 10 روز، جشنواره نورها نشانه های شاخصی مانند دروازه براندنبورگ و کلیسای جامع برلین را با شستشوی رنگارنگ نورها و نقشه برداری سه بعدی در نمای خود تغییر می دهد. این جشنواره همچنین شامل کارگاه های مختلف هنری و موسیقی به همراه کارگاه های عکاسی است.

چه انتظار می رود: انتشار خلاقانه نور و طرح ها روی نمای ساختمان در مکان های مختلف، که می تواند با اتوبوس، قایق، تاکسی دوچرخه، لیموزین یا کالسکه اسب مورد مشاهده قرار بگیرد.

چه موقع: هر ماه اکتبر

کجا: برلین، آلمان

4. جشنواره فانوس در آب

این یک جشنواره مجلل فانوس در آب است که هدف آن ارائه یک تجربه به یاد ماندنی برای همه است اما همزمان به حفظ محیط زیست هم کمک می کند. همه فانوس ها پس از اتمام رویداد جمع آوری و از آب خارج می شوند.

چه انتظار می رود: کامیون های غذا و اجراهای موسیقی زنده، و پس از آن جلسه ای که در آن شما فانوس خود را قبل از انتقال دادن شده به آب در غروب طراحی می کنید.

چه زمانی: 4 آگوست 2018 (این رویداد سالانه نیست)

کجا: واشنگتن دی سی، ایالات متحده

5. جشنواره نورپردازی Luminale

یک جشنواره دو ساله نور که از سال 2002 در فرانکفورت برگزار می شود، این جشنواره به عنوان یک سکوی حمایت از Light + Building، که یک نمایشگاه پیشرو در صنعت جهانی فناوری روشنایی و ساختمان است تاسیس شد. از طریق این جشنواره، سوالات و راه حل های مربوط به توسعه شهری با استفاده از نور و هنر از طریق سخنرانی ها و گفتگوها بررسی می شود.

چه انتظار می رود: تاسیسات نورپردازی، سخنرانی ها و هم اندیشی

چه زمانی: هر دو سال یکبار در ماه مارس

کجا: فرانکفورت، آلمان

6. جشنواره بزرگ ویستریا در آشیکاگا، ژاپن

The Great Wisteria جشنواره نورپردازی

یکی از محبوب ترین گل های بهار در ژاپن، جشنواره بزرگ ویستریای 150 ساله در این جشنواره نورپردازی در مرکز صحنه جا دارد. شما در همگام عصر می توانید شاهد فصل شکوفائی زیبای ژاپن باشید، در حالی که نمایش های نورپردازی بر روی درختان ویستریا در غروب به مساحت 1000 متر مربع و 500 آزالیا در پارک شکوفا می شوند.

چه انتظار می رود: تاسیسات سبک و تونلی به طول 80 متر که توسط ویستریای سفید کیبانا ایجاد شده است.

چه زمان: هر آوریل – مه

کجا: آشیکاگا، ژاپن

7- جشنواره نورپردازی Aomori Nebuta Matsuri که در ژاپن شناور است

Aomori Nebuta Matsuri جشنواره نورپردازی

جشنواره ای که ریشه در فرهنگ فولکلور ژاپن دارد و از مراسم سنتی شینتو مانند تاناباتا شکل گرفته است. این جشنواره در تابستان و در رستوران Aomori، شهری در ژاپن برگزار می شود که با شناورهای مقیاس بزرگ ساخته شده از کاغذهای واشی رنگ آمیزی شده روی فریم های از جنس سیم ساخته شده است و در هر کدام 10 الی 20 عدد درام تایکو، نوازنده و رقصنده وجود دارد.

چه انتظار می رود: شناورهای بسیار درخشان (ارتفاع تا 9 متر) با جزئیات جالب از خدایان ژاپنی و موجودات افسانه ای روی آن.

چه موقع: هر مرداد

کجا: Aomori، ژاپن

8- جشنواره نورپردازی کارناوال Bridgwater Guy Fawkes در انگلیس

Carnival in Bridgwater جشنواره نورپردازی

شب گای فاکس تنها جشنواره ای در جهان است که تلاش ناموفق یک تروریست داخلی برای منفجر کردن مجلس نمایندگان را جشن می گیرد، و آتش سوزی های آن در سراسر انگلستان شناخته شده است.

چه انتظار می رود: شب های آتشین با شناورهایی با مضمون دقیق، تزئین شده و با لامپ های روشنایی.

چه موقع: هر ماه نوامبر

کجا: انگلیس

9. جشنواره نورپردازی ماكائو

جشنواره نور ماکائو که از سال 2015 آغاز شده است ، هر ساله بازدیدکنندگان خود را با یک نمایش بصری موضوعی، بافته در میراث غنی و منحصر به فرد ماکائو درگیر می کند.

شما همچنین به یک سبک نورپردازی تعاملی بر می خورید که شرکت کنندگان را تشویق به فعالیت می کند و هم چنین یک بازی در طول جشنواره وجود دارد کهه همه را به یک سفر کاملاً غرق کننده در داستان سرایی که منحصر به فرد ماکائو است می برد.

چه انتظار می رود: نقشه برداری سه بعدی، تاسیسات نورپردازی، نمایشگرهای نوری تعاملی و بازی ها.

چه موقع: هر دسامبر

کجا: ماکائو، چین

10- جشنواره نورپردازی لاس فالاس در والنسیا، اسپانیا

Las Fallas جشنواره نورپردازی

این جشنواره از کلمه لاتین فاکس که به معنی “مشعل” است، گرفته شده و آتش زدن چیزها را در بر می گیرد. شمش های غول پیکر (عروسک ها) از مقوا، چوب، ماش کاغذ و گچ ساخته می شوند، سپس در هنگام نیمه شب آن ها سوزانده می شوند.

چه انتظار می رود: آتش بازی، نمایش های سوختن، مقدار زیادی سنگریا و رقص در خیابان ها.

چه موقع: هر مارس

کجا: والنسیا، اسپانیا

11. جشنواره نورپردازی لومیر

جشنواره Lumiere که تا حدودی با الهام از جشنواره لومیرس در لیون ساخته شده است ، تجربه ای همه جانبه از هنرهای نمایشی شکننده در فضاهای عمومی، با تاسیسات سبک، که توسط هنرمندان مختلف بین المللی تغییر شکل داده است، فراهم می کند.

چه انتظار می رود: معماری و خیابان های لندن را از نو تصور کنید، همراه با تاسیسات سبک در امتداد شمال و جنوب رودخانه تیمز.

چه زمانی: هر دو سال در نوامبر (دورهام) و در ژانویه (لندن)

کجا: لندن و دورهام، انگلستان

12- جشنواره Fête des Lumières در لیون، فرانسه

Fête des Lumières جشنواره نورپردازی

این یک جشنواره نورپردازی است که تاریخ آغاز مریم مقدس را جشن می گیرد. از آن زمان، این یک رویداد برجسته شهری تکامل یافته است که همچنان به ایجاد جشن توسط نورپردازی در شهر ادامه می دهد. برنامه ی راهنمای جشنواره را که همراه با یک نقشه زنده است بر روی تلفن همراه دانلود کنید تا شما را در موارد مهم و رویدادهای مختلف راهنمایی کند.

چه انتظار می رود: بسیار شبیه به جشنواره Deepavali، در این جشنواره شمع هایی را می بینید که در بیرون پنجره های هر خانه قرار گرفته اند. همچنین می توانید نگاشت های سه بعدی و تاسیسات نوری نصب شده را در سطح شهر پیدا کنید.

چه موقع: هر دسامبر

کجا: لیون، فرانسه

13-  جشنواره GLOW آیندهوون در هلند

GLOW Eindhoven جشنواره نورپردازی

جشنواره ای در مقیاس بزرگ از تاسیسات هنری ساخته شده با نور که هر ساله در شهر آیندهوون برگزار می شود. یک مسیر درخشان مشخص شده و هم چنین یک نقشه درخشان نیز برای خرید توسط افراد محلی و گردشگران در دسترس است.

چه انتظار می رود: مشاهده تاسیسات نوری نصب شده سبک توسط هنرمندان بین المللی و محلی ، با 20-30 پروژه در هر سال.

چه موقع: هر ماه نوامبر

کجا: آیندهوون، هلند

 14. جشنواره دایره نور در مسکو، روسیه

Circle of Light Festival جشنواره نورپردازی

بناهای نمادین در روسیه مانند تئاتر بولشوی و دانشگاه دولتی مسکو به بومهایی برای نمایش های ویدیویی رنگارنگ هنرهای دیداری و شنیداری توسط طراحان از سراسر جهان تبدیل می شوند. یک برنامه آموزشی به طور همزمان در طول جشنواره اجرا می شود، جایی که طراحان روشنایی دارای کلاس پیشرفته و جهانی در سخنرانی ها و کارگاه ها تشکیل جلسه می دهند.

چه انتظار می رود: پیش بینی های دیداری و شنیداری، تاسیسات نور، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی.

چه زمان: هر سپتامبر

کجا: مسکو، روسیه

 15. جشنواره نورپردازی دیپاوالی

دیپاوالی، معروف به دیوالی، جشنواره نوری است که توسط میلیون ها هندو، سیک و جین در سراسر جهان جشن گرفته می شود. این جشنواره مصادف با سال نو هندو است که شروع یک آغاز جدید و پیروزی خیر بر شر و نور بر تاریکی را جشن می گیرد. این جشن ها ممکن است در دهلی نو هیجان انگیز باشد اما هیچ چیز با صدای مهمانی های خاص خیابانی با آتش بازی و مناظر دیدنی از بناهای نمادین روشن شده در شهر صورتی جیپور مقایسه نمی شود.

چه انتظار می رود: رقابت سالانه برای بهترین تجربه های بصری که با چراغ های چند رنگ و با خلاقیت تزئین شده اند.

چه موقع: هر ماه نوامبر

کجا: جیپور، هند. همچنین به طور گسترده ای در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا جشن گرفته می شود.

16. جشنواره نورپردازی حنوکا

جشنواره ای از یهودیان، این جشن بیش از 8 روز در هر جایی برگزار می شود که بین اواخر نوامبر و دسامبر است و با روشن شدن منورا (نگهدارنده شمع با هشت شمع) آغاز می شود. این مراسم یادبود بازسازی مقدس معبد مقدس در اورشلیم در طی شورش مکابیان در قرن 2 قبل از میلاد است.

چه انتظار می رود: جشن هایی در شهر قدیم اورشلیم، با طرح های مختلف منوره به نمایش گذاشته شده است. همراه با مسابقه رله حمل کنندگان مشعل از شهر Modi’in در تپه های جودان تا دیوار غربی.

چه موقع: هر دسامبر

کجا: اسرائیل. همچنین به طور گسترده در میانمار، ایران و غیره جشن گرفته می شود.

 17. جشنواره نورپردازی فانوس Pingxi در تایپه، تایوان

Pingxi Lantern جشنواره نورپردازی

جشنواره ای که با به پرواز در آوردن فانوس های شناور Pingxi آغاز می شود، اتفاقی که وقتی یک شهر ایمن و بدون خطر بود رخ می داد.

چه انتظار می رود: بسیاری از غرفه ها با فانوس هایی که می توانید پیام های شخصی خود را روی آن بنویسید، قبل از اینکه از ساعت 6.30 عصر به طور کامل روشن شود و به آسمان ارسال شود (سه بار در ساعت تا ساعت 9.30 شب اتفاق می افتد).

چه موقع: هر فوریه

کجا: تایپه، تایوان

18. جشنواره نورپردازی پاییزه چراغ ها

جشنواره پاییزه چراغ ها هر ساله در زمستان اتفاق می افتد، هنگامی که نور خورشید کم است. از سال 2014، این رویداد ویترین عمده ای از هنرهای نورپردازی و وسایل موسیقی است، با نگاشت های سه بعدی پانوراما در نمای ساختمان ستاد کل و بیشتر.

چه انتظار می رود: نورهای برجسته در مکان های مشهور، این برنامه همچنین شامل هنرهای چندرسانه ای، موسیقی و نمایش های باله روسی است.

چه موقع: هر ماه نوامبر

کجا: سن پترزبورگ، روسیه

 19. جشنواره نورپردازی لوی کراتونگ در تایلند

Loy Krathong جشنواره نورپردازی

سبدهای ویژه ای به شکل نیلوفر آبی روشن شده و به عنوان نمادی از رها شدن در رودخانه رها می شوند و و پایان فصل بارندگی را در انتهای هر سال نشان می دهند. برای مشاهده بی نظیرترین krathongs (سبدهای گل) ساخته شده از پوسته نارگیل یا Chiang Mai  که مانند یک جشن بصری است که هم در رودخانه و آسمان وجود دارد، از جشنواره تاک دیدن کنید، زیرا این جشنواره با جشنواره یی پنگ (فانوس) نیز همزمان است. از بانکوک تا تک یک اتومبیل رانی / اتوبوس سواری طولانی (5-7 ساعت) وجود دارد، اما این سفر ارزشش را دارد.

چه انتظار می رود: قبل از رها شدن سبدهای تزیین شده زیبا در آب، مردم در کنار رودخانه جمع می شوند. همچنین نمایش های سنتی رقص تایلندی برگزار می شود.

چه موقع: هر فوریه

کجا: تک، تایلند

 20. جشنواره نورپردازی فانوس چینی

جشنواره فانوس چینی که در گذشته به عنوان روز ولنتاین چینی شناخته می شد، به عنوان جشن پایان سال چینی شناخته می شود، این جشنواره حاوی بازی ای مثل معماهای فانوس و تانگیوان (یک کوفته چسبناک پر شده از برنج) است. خیابان های اصلی مملو از آتش بازی های بزرگ خانگی است که از بامبو ساخته و از باروت پر شده اند. حتماً از پرشورترین جشن در Taijiang Guizhou  دیدن کنید، زیرا اژدهایان کاغذی در خیابان رژه می روند و به هر خانه ای که مراجعه می کنند، برکت می دهند.

چه انتظار می رود: یک تجربه شاد و حاوی انفجار که وسایل آتش بازی به سمت اژدهایان روشن و نشانه گرفته می شوند.

چه موقع: هر پانزدهم ماه اول قمری
کجا: گویژو، چین. همچنین در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز به طور گسترده ای جشن گرفته می شود.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه