نورپردازی آرامگاه ابوعلی سینا

طراحان نورپردازی شرکت نورپردازی شمیم اندیشه برای نورپردازی آرامگاه ابوعلی سینا ابتدا به بررسی معماری زیبای این آرامگاه پرداختند و به چند ویژگی این بنا رسیدند: نمای سفید، معماری شاخص و زیبا، ارتفاع نسبتا بلند حدود 30 متر و واقع شدن این آرامگاه در وسط یک محوطه فضای سبز با چشم انداز زیبا.
با توجه به اینکه در سال 85 منابع نوری مانند امروز پیشرفته نبود و پروژکتورهای کالر چنجر موجود در این شرکت بهترین منبع نوری جهت تامین نورپردازی این آرامگاه زیبا بود. با توجه به شکستگی‌هایی که در معماری آرامگاه بوعلی سینا طراحی و اجرا شده بود و وضعیت اقلیمی شهر همدان (برف، یخبندان و باران) و همچنین دشواری نصب پروژکتور در محوطه فضای سبز که نیاز به IP مناسب داشت و مسئله وندالیسم، طراحان این شرکت را بر آن داشت که ۳ دستگاه پروژکتور کالر چنجر 1800 وات را بر روی این آرامگاه به صورت مدور نصب کنند که می توانست کل سطح این آرامگاه را نورپردازی نماید.
با نصب این کالر چنجر، این اتفاق اولین باری بود که طی آن مردم شریف همدان تغییر طیف‌های نورپردازی برروی نمای زیبای این آرامگاه مشاهده کردند و با توجه چشم اندازی که برای عموم داشت در خاطر خود حفظ نمودند.

آخرین مطالب بلاگ شمیم اندیشه

برای دریافت مشاوره نورپردازی با ما تماس بگیرید.