نورپردازی پل آمل

پل آمل که در زمان پهلوی اول طراحی و اجرا شده بود، در واقع یکی از پل های معلق و از بنا های باشکوه و ارزشمند تاریخی و توریستی در شهر آمل و یا حتی ایران است.

کمان پل در واقع نگهدارنده پل بوده و همین کمان باعث زیبایی بیشتر پل گردیده و برای هر توریستی که به استان مازندران وارد می شود خاطره انگیز است.

تا سال 1382 که نورپردازی این پل با توجه به ارتفاع بلند آن، کمتر منبع نورانی می توانست این پل را روشن و نمایان سازد به همین خاطر طراحان نورپردازی شرکت شمیم اندیشه پروژکتور های سیتی کالر که کالر چنجر (color changer) بودند و قابلیت پرتاب نور را به بالاترین ارتفاع پل و پوشش نوری خوبی داشتند را  برای نورپردازی این پل در نظر گرفتند.

طراحان نورپردازی شرکت ما برای نورپردازی کمان این پل، محل نصب پروژکتور های کالرچنجر را در دو زاویه مختلف در نظر گرفتند تا بتوانند هر دو وجه زیرین و جانبی این پل را نورپردازی کنند و منظره چشم نوازی را برای ساکنان شهر آمل پدید آورند.

با نصب دو دستگاه پروژکتور در دو جای متقارن و با استفاده از قابلیت نور افکنی این پروژکتور ها، آن ها را نمی توان با هیچ منبع نوری که تا آن زمان تولید شده بود مقایسه نمود.

هنگامیکه نصب تجهیزات نورپردازی برای پل آمل به اتمام رسید و بعد از روشن شدن پل، منظره ای بسیار زیبا و هیجان انگیزی بوجود آمدکه باعث شد در زمان افتتاحیه این پل، در حضور کلیه مسئولین شهر، از مدیران شرکت شمیم اندیشه توسط شهرداری شهر آمل بابت نورپردازی و زیبا سازی شهر تقدیر بعمل آید.

بعد از افتتاح نورپردازی پل آمل و انعکاس خبر و تصاویر این پل معلق که نورپردازی شده بود، بسیاری از مردم تصاویر این پل را با پل کارون واقع در شهر اهواز که به عنوان پل معلق اهواز مشهور است اشتباه می گرفتند.

امروز ما افتخار میکنیم با توجه به اینکه منابع نور فراوانی در این دو دهه از لحاظ کیفیت و کمیت تولید شده باز هم این روش نورپردازی بهترین گزینه جهت نورپردای این گونه پل ها می باشد.

آخرین مطالب بلاگ شمیم اندیشه

برای دریافت مشاوره نورپردازی با ما تماس بگیرید.