نورپردازی پارک های شهری به چه صورت باید انجام شود؟

نورپردازی پارک های شهری

نورپردازی می تواند منافع اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی پارک های شهری را در شبانه روز در بر داشته باشد. از سوی دیگر، کیفیت پایین نور می تواند برای مردم ناخوش آیند و تاریک به نظر بیاید. مطالعات میدانی مربوط به نورپردازی در پارک های شهری گزارش می دهد که ترکیبی از متال هالید سرامیکی برای مسیرهای اصلی و سدیم با فشار بالا برای مناطق کم تردد، یک روش موثر برای هدایت کاربران به مناطق مطلوب تر با استفاده از رنگ های مختلف است. این مطالعه همچنین گزارش می دهد که استفاده از نور سفید از لامپ های فلزی سرامیکی، می تواند به درک بصری مردم از منطقه و احساس امنیت کمک کند. همچنین کاربران پارک را قادر می سازد جزئیات خلافکاران را تشخیص دهند، بنابراین نظارت غیر رسمی افزایش می یابد. و همچنین انتخاب منبع نور به نظر می رسد مهم تر از انتخاب چراغ در پارک های شهری است.

درختان قرار گرفته در کنار راهروی پارک و شیوه نورپردازی آن ها

آستانه نور با انتقال رنگ مناسب می تواند برای تعریف ورودی ها و مرزها برای دسترسی آسان تر، جستجوی راه و پالیسی کردن استفاده شود. راه های پر از نور، فرصت هایی برای تمرینات در فضای باز، مانند راه رفتن و دویدن را فراهم می کند.

مناطق ساکن با نورپردازی ظریف میتوانند فرصتهای تعامل اجتماعی را فراهم کنند

. حوزه های بازی مانند زمین های اسکیت، یا پیست دوچرخه سواری مکان هایی برای فعالیت های زنده هستند و می توانند به مناطق درخشان با نور روشن و پویا به محلی برای تعامل و امنیت بیشتر برای مردم تبدیل شوند.

تاثیر نورپردازی پارک های شهری بر روی محیط زیست

اگرچه هیچ شواهدی در مورد مزایای مستقیم محیط زیست از طریق روشنایی الکتریکی وجود ندارد، اما روشنایی الکتریکی بر محیط زیست تاثیر نمی گذارد.

برای مثال، پوشش های گیاهی و درختان بزرگ که یک پناهگاه امن برای حیوانات و پرندگان هستند، باید با دقت روشن شوند تا فعالیت های شبانه این موجودات را مختل نکنند. به همین ترتیب، چراغهای LED نیز باید با دقت انتخاب شوند و طوری قرار بگیرند تا با گرمایی که ایجاد می کنند آسیبی به این موجودات و پناهگاه هایشان وارد نکنند. نور رنگی، هنگامی که به دقت مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند قدرت حسی گل ها و عناصر آب را افزایش دهد.

و در نهایت، یک فضای باز و آزاد امن شهری به خوبی و به طور خودکار میتواند محیط جذابی برای گردشگری شبانه و سایر فعالیت های تجاری باشد.

خلاصه

نورپردازی پارک های شهری باید با روشنایی شهر به طور پیوسته با تئوری های مدرن شهری هماهنگ باشد.

تقریبا غیر ممکن است برای شهرهایی که منابع الکتریکی کمی دارند، در شب، ظاهری روزانه را بازتاب داد.

شب این اجازه را به طراحان نورپردازی می دهد تا با خلاقیت های خود و استفاده از نور الکتریکی باعث درک بهتر شهر توسط مردم شهر شوند.

با این حال، نورپردازی باید به نیازهای عملکردی اطلاعات بصری مربوط به فعالیت های مختلف مردم پاسخ دهد.

برای مشاهده پروژه ها، محصولات و خدمات شرکت نورپردازی شمیم اندیشه لطفا کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره، طراحی و اجرای نورپردازی و سیستم های روشنایی حرفه ای می توانید با دفتر مرکزی تماس بگیرید.

شرکت شمیم اندیشه
مشاور و مجری نورپردازی حرفه ای و سیستم های روشنایی

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه