نورپردازی خانه خود را بطور حرفه ای انجام دهید

نورپردازی خانه

نورپردازی خانه و نکات آن: نورپردازی لایه لایه با لامپ های ال ای دی (LED)

در هنگام نورپردازی خانه تقریباً هر اتاقی را می توان با نورپردازی بر اساس ویژگی های زیبایی شناختی و نقاط کور به یک فضای زیبا تبدیل کرد. بهترین روش برای کاهش سایه ها، برجسته سازی بافت ها و جلب توجه فقط به مناطقی که دل خواهتان هستند استفاده از تکنیکی به نام لایه سازی است.

با افزایش در دسترس بودن و سبک های جدید و بروز برای روشنایی لامپ های ال ای دی (LED)، که امن تر، محکم تر و با دوام تر از لامپ های CFL هستند، این لامپ ها  به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منبع نورپردازی خانه برای همه مناطق خانه هستند. این بدان معناست که ال ای دی (LED) ها یک منبع نور کارآمد و موثر برای لایه بندی هستند.

نورپردازی خانه

روشنایی لایه ای معمولاً سه حالت دارد: نورپردازی کلی و استاندارد، نور پردازی تزئینی، نورپردازی برای شرایط و وظایف خاص.

پخش گسترده نور معمولاً توسط نور سقفی برای نورپردازی خانه انجام می شود. روش تزئینی می تواند استفاده از قلاب های چوبی و یا چراغ رومیزی باشد. برای کارهای خاص نیز، آویزها یا نور زیر کابینت چند نمونه از نورپردازی های مناسب هستند است.

با استفاده از نورپردازی خانه صحیح فضای مناسبی ایجاد کنید.

نورپردازی خانه

ثابت بودن شیوه ی روشنایی به شما این اطمینان را می دهد که شما در محیط زندگی خود احساس خوبی داشته باشید. برای اطمینان از اینکه از یک اتاق لذت می برید، نورپردازی باید ساده و راحت باشد و چشمها نیز در فضای اتاق اذیت نشوند. این روش معمولاً به شیوه ی روشنایی استاندارد و محیطی اتفاق می افتد. برای تکمیل روشنایی همه منظوره، به طور سنتی در لایه های بعدی از شیوه نورپردازی تزئینی و  چراغ های ال ای دی (LED) استفاده می شود. استفاده از چراغ های LED معمولاً رایج ترین شیوه است و بیش ترین کاربرد را دارد.

به عنوان مثال، غالباً از نورپردازی نواری برای شیوه تزئینی استفاده می شود تا منطقه روشن را بتوان به راحتی از نظر اندازه، رنگ یا جهت تنظیم کرد. برخی از انواع جدید نورپردازی خانه به وسیله لامپ های رشته ای ال ای دی (LED) را می توان برای تغییر رنگ یا اندازه اشعه نور با دست تنظیم کرد، و حتی انواع مختلفی با سیستم تنظیم داخلی نیز وجود دارد که می توانند توسط کنترل از راه دور یا برنامه تلفن همراه کار کنند.

آیا می توان از چراغ های ال ای دی (LED) در حمام استفاده کرد؟

افزودن چراغ های قوطی ال ای دی (LED) ایده بسیار خوبی است. لامپ های ال ای دی (LED) خود را حتماً از بین رنگ های گرم انتخاب کنید. ال ای دی (LED) ها در گزینه های مختلف دمای رنگ: 2700K ،3000K ،3500K و 4000K  موجود هستند. برای به دست آوردن همان رنگ گرم همانند رنگ روشنایی رشته ای، 2700K را انتخاب کنید. شاید لازم باشد نورگیرهای خود را با نوعی که می تواند ال ای دی (LED) های شما را کم نور کند جایگزین کنید و نورپردازی خانه خود را بطور حرفه ای انجام دهید.

امتیاز دهید
Telegram
Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبلاگ شمیم اندیشه

برخی از پروژه‌های شمیم اندیشه